У статті розглядається низка організаційних заходів з удосконалення системи післядипломної педагогічної освіти дефектологів на початку 1990-х рр. При цьому наголошується, що перепідготовка педагогічних кадрів спеціальних шкіл в основному здійснювалася на дефектологічному факультеті НПУ імені М.П. Драгоманова. Автор висвітлює важливу роль у процесі вдосконалення системи підготовки та розбудови системи перепідготовки дефектологічних кадрів декана факультету Івана Пантелійовича Колесника. За його ініціативи створився спецфакультет, функціонувала спеціалізована вчена рада для захисту кандидатських дисертацій, пройшла реорганізація факультету, відкрито профільні кафедри тифлопедагогіки й логопедії, удосконалено навчально-матеріальну базу факультету та навчально-методичне забезпечення навчального процесу. Під керівництвом і за участю І.П. Колесника розроблено чотири Державних галузевих стандартів вищої освіти з дефектологічних спеціальностей «Олігофренопедагогіка», «Сурдопедагогіка», «Тифлопедагогіка», «Логопедія» освітньо-кваліфікаційних рівнів підготовки „бакалавр‖, „спеціаліст‖, „магістр‖. Зазначено, що високих вершин І.П. Колесник досягнув завдяки власному практичному досвіду методиста і організатора навчально-виховного процесу вищої школи, глибоким фаховим знанням, особистісним толерантним рисам.
В статье рассматривается ряд организационных мероприятий по совершенствованию системы последипломного педагогического образования дефектологов в начале 1990-х гг. При этом отмечается, что переподготовка педагогических кадров специальных школ в основном осуществлялась на дефектологическом факультете НПУ имени М.П. Драгоманова. Автор освещает важную роль в процессе совершенствования системы подготовки и развития системы переподготовки дефектологических кадров декана факультета Ивана Пантелеевича Колесника. По его инициативе создался спецфакультет, функционировал специализированный ученый совет для защиты кандидатских диссертаций, прошла реорганизация факультета, открыто профильные кафедры тифлопедагогики и логопедии, усовершенствована учебно-материальная база факультета и учебно-методическое обеспечение учебного процесса. Под руководством и при участии И.П. Колесника разработаны четыре Государственных отраслевых стандарта высшего образования по дефектологическим специальностям «Олигофренопедагогика», «Сурдопедагогика», «Тифлопедагогика», «Логопедия» образовательно-квалификационных уровней подготовки "бакалавр", "специалист", "магистр". Отмечено, что высоких вершин И.П. Колесник достиг благодаря своему практическому опыту методиста и организатора учебно-воспитательного процесса высшей школы, глубоким профессиональным знаниям, личностным толерантным чертам.
In the article it goes about a number of organizational measurements to improve the system of postgraduate education of the pathologists in the beginning of 1990s. Herewith it is noted that the retraining of teachers of special schools is mainly executed by faculty of defectology of NPU named after M.P. Dragomanov. The author shows an important role in the process of improving the system of training and development of personnel training of defectology of dean Ivan Panteleevich Kolesnik. On his initiative it was founded a specialized faculty, functioned specialized scientific council for the protection of master's theses, was a reorganization a faculty, was opened specialized departments of typhlopedagogy, improved training facilities and faculty training and methodological support of the educational process. Under the guidance and with the participation of I.P. Kolesnik it was developed four state industrial standards of higher education in the field of speech pathology "Oligophrenopedagogics", ‗Surdopedagogics‘, "Typhlopedagogics", "Logopedy", educational qualification as "Bachelor", "Specialist" and "Master". Noted that the highest peaks of I.P. Kolesnik reached due to the practical experience of a practitioner and organizer of the educational process of higher education, professional knowledge, personal tolerant traits.