Дисертація присвячена дослідженню методики формування інтонаційно-
образного мислення молодших школярів у процесі вокально-хорового навчання
як актуальної проблеми сучасної мистецької освіти.
Розкрито сутність, зміст, структуру інтонаційно-образного мислення
молодших школярів. Визначено принципи, педагогічні умови, форми та методи
формування інтонаційно-образного мислення молодших школярів у процесі
вокально-хорового навчання.
Розроблено та апробовано методику формування інтонаційно-образного
мислення молодших школярів у процесі вокально-хорового навчання в умовах
позакласної діяльності в загальноосвітніх школах Китаю та України. За
результатами проведеного формувального експерименту доведено дієвість та
результативність авторської методики.
The dissertation addresses the methods of the development of intonation and
imaginative thinking in elementary school students in the process of vocal and choral
education as a topical issue of modern art education.
The essence, content, and structure of intonation and imaginative thinking of
elementary school students are revealed. The principles, educational conditions,
forms and methods of the formation of intonation and imaginative thinking of
elementary school students in the process of vocal and choral education are defined.
The methodology of the formation of intonation and imaginative thinking of
elementary school students in the process of vocal and choral education in terms of
extracurricular activities in secondary schools of China and Ukraine is developed and
tested. The efficiency and effectiveness of the author’s technique are proved by the
results of the formative experiment.