За сучасних умов особливої актуальності набуває кваліметричний інструментарій для ефективного прийняття управлінських рішень. У статті розглянуто проблему кваліметричного підходу до оцінювання розвитку творчого потенціалу вчителів. Оскільки систематичний аналіз РТПВ виявляє причини щодо його рівня, визначає якість управління і вплив на позитивну динаміку трансформації особистості, тому зумовляє пошукову діяльність адміністрації щодо нових методів і функцій управління. Охарактеризовано доцільність використання кваліметричного інструментарію для аналізу, планування і прогнозування, здійснення поточного коригування процесу трансформації особистості й діяльності закладу освіти. Визначено, що управлінська діяльність – то ступінь здатності керівника чути, комунікувати, тому як процес отримання нових даних шляхом рефлексії потребує обробки. Тому при вимірюванні компонентів творчого потенціалу (далі – ТП) виготовленим кваліметричним інструментарієм застосовується кваліметрична модель, що забезпечує динаміку трансформації особистості. Особлива увага приділяється якості управління як категорії в парадигмі управління сьогодення. Обґрунтовано, що найефективніші управлінські рішення відіграють важливу роль щодо результатів діяльності закладу освіти з точки зору його позиціонування й конкурентоспроможності шкільної команди. Доведено можливість застосування методу кваліметрії в педагогіці й користь від технології використання моделі управління для оцінки рівня творчого потенціалу вчителя. Розглянуті аспекти дають підстави стверджувати, що професійна діяльність педагога та його індивідуальна сутність залежить від професійної компетентності менеджера та гнучкого управління.
In modern conditions, qualimetric tools for effective management decision-making are of particular relevance. The article deals with the problem of a qualimetric approach to assessing the development of teachers’ creative potential. Since a systematic analysis of the RTPD reveals the reasons for its level, determining the quality of management and the impact on the positive dynamics of personality transformation, it determines the search for new methods and functions of management. The expediency of using qualimetric tools for analysis, planning and forecasting, implementation of current adjustments to the process of per-sonality transformation and activities of an educational institution is characterised. It is determined that managerial activity is the degree of the manager’s ability to hear and communicate, since the process of obtaining new data through reflection requires processing. Therefore, when measuring the components of creative potential (hereinafter referred to as CP) with the developed qualimetric tools, a qualimetric model is used that ensures the dynamics of personality transformation. Particular attention is paid to the quality of management as a category in the management paradigm of today. It is substantiated that the most effec-tive management decisions play an important role in the performance of an educational institution in terms of its positioning and competitiveness of the school team. The possibility of applying the qualimetry method in pedagogy and the benefits of using the management model to assess the level of teacher’s creative potential are proved. The considered aspects give grounds to assert that the professional activity of a teacher and his/her individual essence depends on the professional competence of the manager and flexible management.