Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічна технологія навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ткаченко, Олександра Михайлівна
dc.date.accessioned 2025-04-09T11:11:15Z
dc.date.available 2025-04-09T11:11:15Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Ткаченко, Олександра Михайлівна. Педагогічна технологія навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти : дис. ... докт. філос. : 01 - Освіта/Педагогіка, за спеціальністю 011- Освітні, педагогічні науки / Ткаченко Олександра Михайлівна ; наук. керівник Биковський Тімур Валерійови ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2025. – 208 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48001
dc.description.abstract Дисертація присвячена питанню педагогічної технології навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти. У процесі дослідження теоретично обґрунтовано, визначено та експериментально перевірено педагогічну технологію навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти. Визначено, що найбільш доцільним у педагогічній технології навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти є розробка і реалізація змісту навчання на основі комунікативного підходу, що передбачає оволодіння знаннями, уміннями, навичками і цінностями, які забезпечать використання англійської мови в реальному житті. Виділено у педагогічній технології навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти мультимедійні засоби як сукупність мультимедійних програм, технічних пристроїв і дидактичних матеріалів, що використовуються в освітньому процесі. Здійснено класифікацію мультимедійних засобів у педагогічній технології навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти за видами мовленнєвої діяльності та типами мовного матеріалу: для навчання іншомовного спілкування (аудіювання, читання, говоріння, письмо); для навчання іншомовного матеріалу (граматичний, лексичний, фонетичний). У процесі дослідження з’ясовано, що до мультимедійних засобів для навчання учнів іншомовного спілкування відносяться: аудіювання (відеоблоги, відеоекскурсії, комп’ютерні програми тощо); читання (електронні видання, електронні енциклопедії, електронні словники тощо); говоріння (відеоконференції, віртуальні подорожі, навчально-ігрові платформи, онлайн ігри тощо); письмо (мультимедіа-презентації, соціальні мережі тощо). При цьому встановлено, що мультимедійні засоби для навчання іншомовного спілкування у педагогічній технології навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти включають: граматичний (відеоблоги, електронні підручники, освітні платформи тощо); лексичний (відеоконференції, мобільні додатки, телевікторини тощо); фонетичний (мультимедіа-тренажери, освітні інтернет-ресурси тощо). Проведено експериментальну перевірку запропонованої педагогічної технології навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти. uk
dc.description.abstract The dissertation is devoted to the issue of the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments. In the course of the study the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school educational establishments was theoretically justified, determined and practically verified. It has been determined that the learning content of the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments is the most appropriately created and implemented when based on the communicative approach which allows mastering knowledge, skills, abilities and values that would ensure applying English to the real-life. The research presents multimedia tools as the basis of the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments. The multimedia tools are presented as a set of multimedia programs, technical devices and didactic materials used in the educational process. Multimedia tools are structured by the types of communication activity and the sorts of language material: for teaching foreign language communication (listening, reading, speaking, writing); for teaching foreign language material (grammatical, lexical, phonetic). Multimedia tools for teaching foreign language communication, according to the specifics of the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments, include: listening (video blogs, video tours, computer programs, etc.); reading (electronic publications, electronic encyclopedias, electronic dictionaries, etc.); speaking (video conferencing, virtual travel, educational and gaming platforms, online games, etc.); writing (multimedia presentations, social networks, etc.). The pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments also features multimedia tools for teaching foreign language material, such as: grammatical (video blogs, electronic textbooks, educational platforms, etc.); lexical (video conferencing, mobile applications, TV quizzes, etc.); phonetic (multimedia simulators, educational Internet resources, etc.). In the course of the study, the effectiveness of the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments was experimentally tested. The research specifies the learning achievements indicators and criteria applied to the pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school education establishments. They include cognitive-and-knowledgeable, communicative-and-practical, cultural-and-creative, and personal-and-motivational. It has been established that the level of learning achievements of the English language learners has increased as a result of applying the suggested pedagogical technology for teaching English in out-of-school education establishments. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject позашкільна освіта uk
dc.subject заклад позашкільної освіти uk
dc.subject технології uk
dc.subject педагогічна технологія uk
dc.subject освіта uk
dc.subject англійська мова uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject гуманітарний напрям uk
dc.subject гурток uk
dc.subject комунікативний підхід uk
dc.subject компетентнісний підхід uk
dc.subject компетентності uk
dc.subject принципи uk
dc.subject ціль uk
dc.subject завдання uk
dc.subject зміст uk
dc.subject форми uk
dc.subject методи uk
dc.subject засоби uk
dc.subject мультимедійні засоби uk
dc.subject навчання uk
dc.subject виховання uk
dc.subject розвиток uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject знання uk
dc.subject вміння uk
dc.subject навички uk
dc.subject цінності uk
dc.subject інновації uk
dc.subject учні uk
dc.subject педагоги uk
dc.subject шкільний вік uk
dc.subject освітні технології uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject інтегрована система uk
dc.subject підготовка педагогів uk
dc.subject комп’ютеризація освіти uk
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології uk
dc.subject інформаційне суспільство uk
dc.subject навчальна програма uk
dc.subject освітнє середовище uk
dc.subject іноземна мова uk
dc.subject види іншомовної діяльності uk
dc.subject інформаційні технології (ІТ) в освіті uk
dc.subject здобувач освіти uk
dc.subject інноваційні підходи uk
dc.subject іншомовна компетентність uk
dc.subject експериментальна перевірка uk
dc.subject розвиток особистості uk
dc.subject особистісно орієнтований uk
dc.subject толерантність uk
dc.subject культура uk
dc.subject іншомовна комунікативна компетенція uk
dc.subject вивчення іноземної мови uk
dc.subject мотивація uk
dc.subject когнітивний розвиток uk
dc.subject компетентність uk
dc.subject out-of-school education uk
dc.subject out-of-school education establishments uk
dc.subject technologies uk
dc.subject pedagogical technology uk
dc.subject education uk
dc.subject the English language uk
dc.subject humanitarian area uk
dc.subject club uk
dc.subject communicational approach uk
dc.subject competency-based approach uk
dc.subject competencies uk
dc.subject principles uk
dc.subject goal uk
dc.subject objectives uk
dc.subject content uk
dc.subject forms uk
dc.subject methods uk
dc.subject tools uk
dc.subject multimedia tools uk
dc.subject teaching uk
dc.subject upbringing uk
dc.subject development uk
dc.subject socialization uk
dc.subject knowledge uk
dc.subject skills uk
dc.subject abilities uk
dc.subject values uk
dc.subject innovations uk
dc.subject learners uk
dc.subject teachers uk
dc.subject school age uk
dc.subject educational technologies uk
dc.subject educational process uk
dc.subject integrated system uk
dc.subject teacher training uk
dc.subject computerization of education uk
dc.subject information-communication technologies uk
dc.subject informational society uk
dc.subject educational program uk
dc.subject educational environment uk
dc.subject foreign language uk
dc.subject foreign language activity types uk
dc.subject informational technologies (IT) in education uk
dc.subject educator uk
dc.subject receiver of education uk
dc.subject innovational approaches uk
dc.subject foreign language competency uk
dc.subject experimental verification uk
dc.subject personal development uk
dc.subject personality-oriented uk
dc.subject tolerance uk
dc.subject culture uk
dc.subject foreign language communicative competency uk
dc.subject foreign language learning uk
dc.subject motivation uk
dc.subject cognitive development uk
dc.subject competency uk
dc.title Педагогічна технологія навчання учнів англійської мови у закладах позашкільної освіти uk
dc.title.alternative The pedagogical technology for teaching English to learners in out-of-school educational establishments uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 374.091.3:811.111


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу