У статті розглядаються та аналізуються сучасні підходи і технології навчання іноземної мови у немовних закла-
дах вищої освіти. У статті підкреслюється, що зростання інтересу до іноземної мови в останні роки зумовлено,
безперечно, розвитком міжнародних зв’язків у всіх сферах життя та діяльності людей (обмін науково-технічною
інформацією, туризм, підготовка фахівців для роботи за кордоном), поглибленням контактів із зарубіжними фірмами,
відкриттям регіональних мовних центрів, переглядом оригінальних фільмів і телепередач, а головне – можливістю
реального спілкування з носіями мови. Ця причина є об’єктивною. Суб’єктивна причина полягає в тому, що володіння
іноземною мовою розглядається тими, хто навчається, як важлива якість, властивість особистості.
Автори статті вказують, що корінна перебудова системи освіти з метою формування гармонійно розвиненої,
суспільно активної особистості вимагає зміни сформованих тенденцій та стереотипу мислення щодо організації
навчального процесу, технології навчання. У статті розглянуто ключові тенденції у викладанні іноземних мов у сучас-
ному закладі вищої освіти. Обґрунтовано актуальність теми наукової розвідки, визначені проблемні галузі дослі-
дження цього напряму. Розглянуто сучасні технології у викладанні іноземних мов як у зарубіжних, так і в українських
освітніх закладах. Визначено найважливіші тенденції у вивченні іноземних мов, серед яких – індивідуалізація мовних
програм. Виокремлено ключові напрями підвищення ефективності викладання іноземних мов у закладах вищої освіти:
комплексний підхід до вибору методик викладання, підвищення ролі особистості викладача у посиленні мотивації сту-
дентів до вивчення іноземної мови.
The article considers and analyzes modern approaches and technologies of foreign language teaching in non-language
institutions of higher education. The article emphasizes that the growth of interest in a foreign language in recent years is
undoubtedly due to the development of international relations in all spheres of life and work (exchange of scientific and technical
information, tourism, training for work abroad), deepening contacts with foreign companies, the opening of regional
language centers, watching original movies and TV shows, and most importantly – the possibility of real communication with
native speakers. This reason is objective. The subjective reason is that knowledge of a foreign language is considered by those
who study as an important quality, a property of the individual.
The authors of the article point out that the radical restructuring of the education system in order to form a harmoniously
developed, socially active personality requires a change in existing trends and stereotypes of thinking in relation to the organization
of the educational process, learning technology. The article considers the key trends in the teaching of foreign languages
in modern higher education. The relevance of the research topic is substantiated, the problem areas of research in this area are
identified. A study of modern technologies in teaching foreign languages in both foreign and Ukrainian educational institutions
is analyzed. The most important trends in the study of foreign languages have been identified, including the individualization
of language programs. The key areas of improving the effectiveness of foreign language teaching in higher education institutions
are identified: a comprehensive approach to the choice of teaching methods, increasing the role of the teacher’s personality in
strengthening the motivation of students to learn a foreign language.