ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Швець, Т. Е. | |
dc.date.accessioned | 2024-06-21T13:00:45Z | |
dc.date.available | 2024-06-21T13:00:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Швець, Т. Е. Тьюторські моделі у закладах середньої освіти Польщі: результати експериментів / Т. Е. Швець // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 97. – С. 154-160. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45558 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовані результати державних та воєводських проєктів впровадження тьюторингу у закладах середньої освіти Польщі у період 2008-2018 років. Автором використані теоретичні методи дослідження, а саме: вивчення та узагальнення аналітичних документів, теоретичних науково-педагогічних джерел. У статті досліджено кілька видів проєктів впровадження тьюторингу в школах Польщі та узагальнено досвід польських експериментів. Автором виокремлено різні етапи впровадження тьюторингу та зроблені висновки про важливість дотримання певних етапів, а також їх послідовність під час реалізації тьюторських моделей в школах. Закценовано увагу на необхідності попереднього навчання директорів та вчителів тьюторським компетенціям, що уможливлює успішність упровадження тьюторингу. Автором зазначені результати реалізації всіх проєктів із впровадження тьюторингу, зокрема, наголошено на індивідуальному підході, розвитку м’яких навичок учнів як одного з результатів тьюторської діяльності в школі. У статті наведено характеристику чотирьох видів тьюторингу, а саме: синергетичний, інструментальний, ексклюзивний та удаваний. У статті узагальнено вплив тьюторської діяльності на школу в цілому, на вчителів та учнів. Автором зауважено, що всі учасники позитивно оцінили участь у проєкті та відмітили, що технологія тьюторингу значно покращила загальну атмосферу в школі, сприяла налагодженню діалогічних взаємовідносин та сприяла системному баченню позитивних змін у школі. Автором зроблені висновки про універсальність тьюторингу як технології індивідуалізації в освіті та можливості її упровадження в школах України, за умов адаптації та модифікації під українські реалії. | uk |
dc.description.abstract | The article analyzes the results of state and province projects for implementing tutoring in secondary schools in Poland from 2008 to 2018. The author employs theoretical research methods, specifically studying and summarizing analytical documents and theoretical scientific-pedagogical sources. Several types of tutoring implementation projects in Polish schools are examined, and the experience of Polish experiments is generalized. The author identifies various stages of tutoring implementation and draws conclusions about the importance of adhering to certain stages and their sequence during the implementation of tutoring models in schools. Attention is paid to the necessity of prior training for directors and teachers in tutoring competencies, which enables the successful implementation of tutoring. The author mentions the results of implementing all tutoring projects, emphasizing the individual approach and the development of students' soft skills as one of the outcomes of tutoring activities in schools. The article provides a characterization of four types of tutoring: synergetic, instrumental, exclusive and simulated. The article summarizes the impact of tutoring activities on the school as a whole, on teachers, and on students. The author notes that all participants positively evaluated their participation in the project and highlighted that tutoring technology significantly improved the overall atmosphere in the school, facilitated the establishment of dialogical relationships, and contributed to a systemic perception of positive changes in the school. The author draws conclusions about the universality of tutoring as a technology of individualization in education and the possibilities of its implementation in Ukrainian schools, provided adaptation and modification to Ukrainian realities. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | тьюторинг | uk |
dc.subject | тьютор | uk |
dc.subject | моделі тьюторингу | uk |
dc.subject | індивідуалізація | uk |
dc.subject | тьюторські компетенції | uk |
dc.subject | експеримент | uk |
dc.subject | синергетичний тьюторинг | uk |
dc.subject | ексклюзивний тьюторинг | uk |
dc.subject | інструментальний тьюторинг | uk |
dc.subject | удаваний тьюторинг | uk |
dc.subject | сімейний тьюторинг | uk |
dc.subject | адаптаційний тьюторинг | uk |
dc.subject | tutoring | uk |
dc.subject | tutor | uk |
dc.subject | tutoring models | uk |
dc.subject | individualization | uk |
dc.subject | tutoring competencies | uk |
dc.subject | experiment | uk |
dc.subject | synergistic tutoring | uk |
dc.subject | exclusive tutoring | uk |
dc.subject | instrumental tutoring | uk |
dc.subject | simulated tutoring | uk |
dc.subject | family tutoring | uk |
dc.subject | adaptation tutoring | uk |
dc.title | Тьюторські моделі у закладах середньої освіти Польщі: результати експериментів | uk |
dc.title.alternative | Implementation of tutoring models in secondary school in Poland: results of experiments | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.091.398:373(438)"2008/2018" | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.32 |