У статті висвітлені історичні витоки та еволюція тьюторингу в системі середньої освіти у США. Автор надає
короткий огляд джерельної бази відповідно до видів тьюторингу. У статті використані наступні методи досліджен-
ня: вивчення, аналіз та узагальнення історико-педагогічних, педагогічних джерел з метою висвітлення основних моде-
лей тьюторингу в закладах середньої освіти США.
Стаття починається із характеристики історичних витоків тьюторингу у США від з колоніального періоду до
сьогодення. Автор зосереджує увагу на тривалості тьюторських традицій, відзначаючи, що американські тьютори
успішно поширювали в народних школах тьюторські концепти центрованої на дитині педагогічної теорії філосо-
фів-гуманістів Європи, які були адаптовані до школи двадцятого століття.
У статті приділено увагу такому різновиду тьюторингу, як приватний, який також має свої варіації, а саме:
професійні тьютори (індивідуальні вчителі), громадські (некомерційні) тьютори, шкільні тьютори-волонтери. Автор
наводить твердження науковців щодо зростання в США популярності приватного тьюторингу, який обумовлений
зростанням конкуренції на ринку вищої освіти.
Автор характеризує також модель тьюторингу ровесників, вказуючи його типи. У статті зазначені можливі
варіанти тьюторингу ровесників, коли тьютором виступає студент бакалаврату, який допомагає школяру; стар-
шокласники допомагають молодшим та учні з рівним статусом, які працюють у діадних взаємовідносинах, по черзі
перебуваючи у ролі тьютора та підопічного.
У статті надана характеристика консультативної підтримки учнів, яка не має назви «тьюторинг», але за усіма
характеристиками нагадує тьюторський супровід. Автор розкриває деякі аспекти праці шкільних консультантів-рад-
ників та зауважує на соціально-особистісній спрямованості допомоги учням. Також у статті надано аналіз онлайн
тьюторингу в середній освіті США.
У висновках автор зазначає, що знання сутності різних моделей тьюторингу у закладах середньої освіти США
дозволяють розширити уявлення про освітні практики в контексті індивідуалізації в її соціальному та гуманістично-
му значенні. Автор зазначає, що усі моделі тьюторингу засновані на концепціях освіти, що орієнтована на дитину,
враховує індивідуальні відмінності учнів, розвиток їх індивідуальності.
The article highlights the historical origins and evolution of tutoring in the secondary education system in the United States.
The author provides a brief overview of the source database according to the types of tutoring. The following research methods
are used in the article: study, analysis and generalization of historical and pedagogical sources in order to highlight the main
models of tutoring in secondary education in the United States.
The article begins with a description of the historical origins of tutoring in the United States, from the colonial period to
the present. The author focuses on the duration of the tutoring tradition, noting that American tutors successfully disseminated
tutoring concepts in public schools based on the child-centered pedagogical theory of humanist philosophers in Europe, which
were adapted to the school of the twentieth century.
The article focuses on the private type of tutoring, which also has its variations, namely: professional tutors (individual
teachers), public (non-commercial) tutors, school tutors-volunteers. The author cites the claims of researchers about the growing
popularity of private tutoring in the United States, which is due to increasing competition in the higher education market.
The author also characterizes the model of peer tutoring, indicating its types. The article identifies possible options for
tutoring peers, when the tutor is a bachelor's student who helps the student; high school students who help juniors and students
of equal status who work in dyad relationships, taking turns in the role of tutor and tutee.
The article provides a description of student counseling support, which is not called "tutoring", but in all respects resembles
tutoring. The author reveals some aspects of the work of school counselors-advisors and notes the socio-personal orientation
of assistance to students. The article also provides an analysis of online tutoring in US secondary education.
In conclusion, the author notes that knowledge of the essence of different models of tutoring in secondary education
in the United States can expand the understanding of educational practices in the context of individualization in its social
and humanistic meaning. The author notes that all models of tutoring are based on the concepts of child-centered education,
taking into account the individual differences of students, the development of their individuality.