У статті розглянуті теоретичні підходи щодо визначення проблеми соціалізації та адаптації дітей з ментальними порушеннями в інклюзивному освітньому просторі. Доведено, що діти з ментальними порушеннями мають значні труднощі у плані адаптації в нове соціальне середовище, що значною мірою впливає на соціально-психологічну адаптованість дітей зазначеної категорії в нову соціальну групу (клас).
Висвітлено суть поняття, види та механізми соціалізації та адаптації дітей з ментальними порушеннями в загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі. Розглянуто питання включення дітей з ментальними порушеннями в інклюзивний освітній простір в сучасній системі освіти.
The article examines theoretical approaches to defining the problem of socialization and adaptation of children with mental disorders in an inclusive educational space. It has been proven that children with mental disorders have significant difficulties in adapting to a new social environment, which significantly affects the social and psychological adaptation of children of this category to a new social group (class).
The essence of the concept, types and mechanisms of socialization and adaptation of children with mental disorders in general and special psychological and pedagogical literature is highlighted. The question of inclusion of children with mental disorders in the inclusive educational space in the modern education system is considered.