Відповідно до структури комунікативної діяльності суб‘єкта, яка складається з мотиваційного (мотивації та потреби), когнітивнозмістового (комунікативні знання, уміння, навички),операційно-поведінкового (самоконтроль у комунікативній поведінки), визначено та охарактеризовано рівні сформованості комунікативної діяльності учнів з легким ступенем розумової відсталості: високий, середній, низький. Доведено, що в учнів означеного контингенту майже не зафіксовано високого рівню, а переважає низький рівень сформованості комунікативної діяльності. Відповідно до визначених показників кожного компонента комунікативної діяльності надано детальний опис їх проявів в учнів з розумовим дизонтогенезом.
In accordance with the structure of communication activity of a subject which consists of motivational (motives and needs), cognitive and meaningful (communication knowledge and skills), operational and behavioral (self-control of communicative behavior) components the following levels of communication maturity among pupils with mild mental retardation are defined and characterized: high, medium, low. It was proved that among the pupils that make this contingent the high level of communication maturity is almost absent, but its low level dominates. In accordance with the defined rates of each component of communication a detailed description of their manifestations among pupils with mental dysontogenesis is made.