Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Мовна картина світу в філософсько-освітньому дискурсі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ашиток, Надія Іванівна
dc.date.accessioned 2023-09-06T11:44:44Z
dc.date.available 2023-09-06T11:44:44Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Ашиток, Надія Іванівна. Мовна картина світу в філософсько-освітньому дискурсі : дис. ... докт. філос. наук : 09.00.10 – філософія освіти / Ашиток Надія Іванівна ; наук. консультант Скотна Надія Володимирівна ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. - Київ, 2011. - 410 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41560
dc.description.abstract Дисертація є дослідженням цілісної філософсько-освітньої парадигми мовної картини світу, яка відображає тенденції і пріоритетні шляхи формування цієї картини як репрезентанта світогляду та життєвих цінностей особистості засобами освіти й виховання. У дослідженні вперше визначається мовна картина світу у філософсько-освітньому дискурсі, вивчається взаємодія раціональної та ірраціональної форм пізнання у процесі становлення цієї картини, її роль у формуванні креативної, гуманітарноспрямованої мовної картини світу; аналізується специфіка її утворення на рівні загального (національна мова), окремого (мова соціальної групи) та одиничного (мовна картина світу особистості). Науковий, фізично-трудовий і морально-етичний компоненти мовної картини характеризуються як засоби репрезентації концептуальної картини світу, яка осягається молодим поколінням в контексті основних напрямів навчально-виховного процесу – раціонального, фізично-трудового, морально-етичного. У дисертаційній роботі обґрунтовується ефективність суб’єкт-суб’єктної освітньо-виховної парадигми у процесі становлення мовної картини світу; показана своєрідність її утворення як чинника захисту національної ідентичності молодого покоління в умовах глобалізації. uk
dc.description.abstract The dissertation is a research of an integral philosophical and educational paradigm of the linguistic picture of the world, which represents tendencies and priority ways of forming of this picture as a representative| of worldview and vital values of a personality by means of education and upbringing. In the research the linguistic picture of the world is defined in a philosophical and educational dimension for the first time, the interaction between rational and irrational cognition forms in the making of this picture, its role in forming of creative, humanitarianly directed linguistic picture of the world are studied; the specificity of its formation at the level of the general (the national language), particular (the language of a social group) and singular (the linguistic picture of the world of a personality) is analysed. Scientific, physical and labour, moral and ethical components of the linguistic picture are characterized as means of representation of the conceptual picture of the world, which is perceived by a young generation in the context of basic directions of an educational and upbringing process, such as rational, physical and labour, moral and ethical ones. In the dissertation work the efficiency of subject-subject educational and upbringing paradigm in the making of the linguistic picture of the world is grounded; its formation peculiarity as a factor of the young generation national identity maintenance under the conditions of globalization is illustrated. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject мовна картина світу uk
dc.subject освіта uk
dc.subject раціональний та ірраціональний компоненти мовної картини світу uk
dc.subject природний, моральний та трудовий компоненти мовної картини світу uk
dc.subject виховний потенціал мовної картини світу uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject суб’єкт-суб’єктна освітня парадигма uk
dc.subject гуманізація uk
dc.subject гуманітаризація uk
dc.subject linguistic picture of the world uk
dc.subject education uk
dc.subject rational and irrational components of the linguistic picture of the world uk
dc.subject natural, moral and labour components of the linguistic picture of the world uk
dc.subject educational potential of the linguistic picture of the world uk
dc.subject socialization uk
dc.subject subject-subject educational paradigm uk
dc.subject humanization uk
dc.subject humanitarization uk
dc.title Мовна картина світу в філософсько-освітньому дискурсі uk
dc.title.alternative Linguistic picture of the world in a philosophical and educational discourse uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 81:1


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics