У дисертації досліджено універсальну картину світу ПВЛ у синхронічному аспекті та в діахронії її становлення; подано теоретичну модель світу, визначено її складові (світ і людина), особливості художньої реалізації такої моделі в середньовічному творі; розкрито жанрову генезу та естетичну природу образу людини як компонента моделі світу середньовічного тексту; встановлено вплив жанрового канону на втілення окремих параметрів моделі світу в художньому тексті; з’ясовано можливості вияву авторської індивідуальності в початковому літописі; введено поняття свідомої та несвідомої інтертекстуальності ПВЛ та визначено тип авторства твору. Найбільше уваги приділено дослідженню вихідних принципів моделювання світу в літописі, аналізу специфіки та структури синтетичної моделі світу ПВЛ, її художньої реалізації. Розкрито вплив структурнокомпозиційних і жанрових особливостей літописного тексту на модель світу ПВЛ.
Thesis is devoted to the analysis of the structure and artistic embody of the model of the world in the “Povist’ Vremjanih lit” from the point of view of influence of the text of the Letopys on the creation and perception of the image of the world in the first national historical text. In the researt work theoretical basis on the model of the world, its structure and correlation the picture of the world in the collective acknowledgment with the model of the world in the text “Povist’ Vremjanih lit”; are represented influence of style models of the world, image of the history of the text of the Litopys on the model of the world in the “Povist’ Vremjanih lit”. The greatest attention has been paid to the definition of initial principles of the modeling of the world (folklore, historical and Christianity) and constructing the model of the world of the “Povist’ Vremjanih lit”.