Дисертацію присвячено проблемі впровадження компетентнісного підходу в навчання алгебри учнів основної школи. У роботі на основі створеної концептуальної моделі навчання алгебри на засадах компетентнісного підходу описано методику реалізації компетентнісного підходу до навчання алгебри учнів основної школи, визначено її компоненти, а саме: мотиваційно-ціннісний, практикоорієнтований, діяльнісний, рефлексивний; розроблено програму впровадження методики реалізації компетентнісного підходу до навчання алгебри учнів основної школи, укладено збірник компетентнісно орієнтованих задач з алгебри.
The thesis is devoted to the problem of implementing competence-based approach in teaching Algebra to secondary school pupils. On the basis of the established conceptual model of teaching Algebra in terms of competence-based approach the methodology of realizing competence-based approach in teaching Algebra to secondary school pupils has been described and its components have been determined, namely motivational and valuebased, practice-oriented, activity-based and reflexive components. The implementation program of the methodology of realising competence-based approach in teaching Algebra to secondary school pupils has been developed. The collection of competence-oriented tasks in Algebra has been compiled.