Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості графічного методу в скринінг-діагностиці психічного розвитку дітей старшого дошкільного віку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Огороднійчук, З. В.
dc.contributor.author Чаплінська, І. С.
dc.date.accessioned 2023-02-07T09:24:13Z
dc.date.available 2023-02-07T09:24:13Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Огороднійчук, З .В. Особливості графічного методу в скринінг-діагностиці психічного розвитку дітей старшого дошкільного віку / З. В. Огороднійчук, І. С. Чаплінська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 42. – С. 103-111. – DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series19.2022.42.09 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39040
dc.description.abstract В статті розкривається поняття «скринінг-діагностики» як діагностичного інструментарію, який дозволяє в ході обстеження зробити висновок про відповідність психічного розвитку дитини віковій нормі або про відставання від неї, що дозволяє визначити готовність дитини до інклюзивного навчання. Також в даній статті розкривається графічний метод, як важливий для морфофункціональної готовності дошкільника до школи. Визначаються основні форми застосування графічного методу в психології: проективні, експериментально-психологічні та статистичні методи дослідження. Звертається увага на основні психологічні конструкти процесу письма. uk
dc.description.abstract The article reveals the concept of “psychological screening” as a diagnostic tool that allows to identify the features of mental development in preschool age. Screening can detect a problem early, before children have any educational difficulties such as developmental delays. Also it allows to determine the child’s readiness for inclusive education. Inclusive education means that all pupils attend by their neighbourhood schools and receive support in the implementation of their educational rights. Inclusive education allows children to develop individual strengths and be involved in social activities. The effectiveness of inclusion education is associated with early psychological diagnosis. The graphic method can be used in psychological screening to determine the degree of “morphofunctional” school readiness of the preschooler. In particular, graphic methods can be used for researching writing readiness. In article we define three forms of application the graphic methods in psychology: projective methods, experimental-psychological graphic tests and statistical research methods. Writing readiness skills are important components of a preschooler`s readiness for school. Writing is a complex psychophysiological process that begins to form in early childhood. Children acquire graphic experience in preschool age. Fine motor skills; eye-hand coordination; spatial orientation and knowing of basic spatial concepts; visual and auditory perception; cognitive processes (attention, memory, thinking); ability to visual, auditory and motor control are basic psychological constructs of the writing process. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject скринінг-діагностика uk
dc.subject інклюзивне навчання uk
dc.subject проективний метод uk
dc.subject графічний метод uk
dc.subject малюнкові тести uk
dc.subject графічні проби uk
dc.subject психологічна готовність до школи uk
dc.subject оволодіння письмом uk
dc.subject діти з обмеженими освітніми можливостями uk
dc.subject screening diagnostics uk
dc.subject psychological screening uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject projective method uk
dc.subject graphic method uk
dc.subject drawing tests uk
dc.subject graphic tests uk
dc.subject psychological school readiness uk
dc.subject writing uk
dc.subject children with disabilities uk
dc.title Особливості графічного методу в скринінг-діагностиці психічного розвитку дітей старшого дошкільного віку uk
dc.title.alternative Features of a graphic method in screening-diagnosis of mental development of older preschoolers uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу