Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування контрольно-оцінювальної самостійності молодших школярів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Покрова, С. В.
dc.date.accessioned 2022-10-06T10:17:32Z
dc.date.available 2022-10-06T10:17:32Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Покрова, С. В. Формування контрольно-оцінювальної самостійності молодших школярів / С. В. Покрова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 161-165. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.31. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38070
dc.description.abstract В статті подано визначення контрольно-оцінювальної самостійності молодших школярів й визначено критерії її сформованості – ініціативність, готовність учня виконувати дії самоконтролю й самооцінювання без зовнішнього спонукання; оперативність, знання різних видів контролю й оцінювання, уміння й навички їх використання; усвідомлен- ня, самостійний вибір способів самоконтролю, самооцінки, діяльності. Автором описано етапи оцінювальної діяльності вчителя початкових класів та деякі форми, методи й прийо- ми формування оцінювальної самостійності здобувачів освіти. Виявлено, що оцінювальна самостійність містить дві складові: власні, чітко усвідомлені критерії якості навчальної діяльності та володіння способами оцінювання. Проаналізовано поетапний процес формування оцінювальної самостійності молодших школярів, який відрізняєть- ся переходом від репродуктивного способу навчання до продуктивного та продуктивно-творчого. Зазначено, що формування оцінювальної самостійності є процесом формування в молодших школярів аналітичних і оцінювальних умінь і здійснюється в умовах спільної оцінювальної діяльності вчителя та учнів. Визначено основні педагогічні умо- ви формування оцінювальної самостійності здобувачів освіти: це критеріальна безбальна оцінювальна система як основа; діяльнісний підхід до організації освітнього процесу. Контроль і оцінювання результатів навчання в почат- кових класах автор пропонує розглядати лише в контексті пізнавальної діяльності учнів як особливі дії, спрямовані на управління нею; як складові навчальної діяльності; пошуково-дослідницький тип предметного змісту, орієнтова- ний на розв’язання системи навчальних (проблемних) завдань, пошук і конструювання різних способів пізнавальної діяльності; спрямованість педагогічної діяльності не на методи навчання, а методи учіння школярів, що формує бажання й основи вміння вчитися. uk
dc.description.abstract The article presents the definition of control and evaluation independence of primary school students and defines the criteria for its formation – initiative, readiness of the student to perform actions of self-control and self-evaluation without external motivation; efficiency, knowledge of different types of control and evaluation, skills and abilities to use them; awareness, independent choice of ways of self-control, self-esteem, activity. The author describes the stages of assessment activities of primary school teachers and some forms, methods and techniques of forming the assessment independence of students. It was found that assessment independence contains two components: own, clearly understood criteria for the quality of educational activities and mastery of assessment methods. The step-bystep process of formation of evaluative independence of primary school students is analyzed, it differs in the transition from the reproductive way of learning to productive and productive-creative. It is noted that the formation of assessment independence is a process of formation of analytical and assessment skills of primary school students and is carried out in the conditions of joint assessment activities of teachers and students. The main pedagogical conditions for the formation of evaluative independence of students are determined: it is a criterion verbal evaluation system as a basis; activity approach to the organization of the educational process. The author proposes to consider the control and evaluation of learning outcomes in primary school only in the context of students' cognitive activity as special actions aimed at managing it; as components of educational activities; research type of subject content, focused on solving a system of problematic educational tasks, search and construction of different ways of cognitive activity; orientation of pedagogical activity on methods of teaching of students that forms desire and bases of ability to learn. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject результати навчання uk
dc.subject молодші школярі uk
dc.subject контроль uk
dc.subject оцінювання uk
dc.subject самоконтроль uk
dc.subject самооцінювання uk
dc.subject learning outcomes uk
dc.subject primary school students uk
dc.subject control uk
dc.subject assessment uk
dc.subject self-control uk
dc.subject self-assessment uk
dc.title Формування контрольно-оцінювальної самостійності молодших школярів uk
dc.title.alternative Formation of control-evaluation independence of primary school students uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу