Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Морально-аксіологічні детермінанти професійної діяльності фахівців служби цивільного захисту

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Логвиненко, В. М.
dc.contributor.author Грицанюк, В. В.
dc.date.accessioned 2022-10-06T07:28:09Z
dc.date.available 2022-10-06T07:28:09Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Логвиненко, В. М. Морально-аксіологічні детермінанти професійної діяльності фахівців служби цивільного захисту / В. М. Логвиненко, В. В. Грицанюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 142-145. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.27. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38059
dc.description.abstract Надзвичайні ситуації, які виникають в сьогоденні, мають надзвичайно високий рівень небезпеки та несуть загрози для життя і здоров’я рятувальників. Виникає потреба у фахівцях професійна готовність яких передбачає не лише спеціалізовані профільні компетентності, а й морально-особистісні якості, що спонукатимуть особу до відповід- ної діяльності. Метою статті є розкриття значення морально-аксіологічних детермінант професійної діяльності фахівців служби цивільного захисту. Аргументовано, що для якісного виконання професійних завдань особою необхідні внутрішні мотиви та відповідні ціннісні орієнтації. Власне цінності виконують спонукальну роль для перетворен- ня реальності і слугують підставами для дії. Відтак, окрім цінностей, які визначаються суб’єктивними потреба- ми та інтересами, майбутній фахівець служби цивільного захисту має послуговуватися об’єктивними цінностями, такими як життя людини, суспільне благо, Батьківщина, природне довкілля, ін. Обґрунтовано, що морально-ціннісна система фахівця є вагомим чинником ефективності виконання ним посадових обов’язків; формування та вдосконален- ня моральної культури має включатися в професійну підготовку як необхідний елемент. Проаналізовано педагогічну модель професійної підготовки рятувальників. З’ясовано, що професійна компетентність фахівців служби цивільного захисту передбачає формування морально-особистісних якостей фахівця, в яких відображена специфіка фаху. Акцен- товано, що освітній процес для майбутніх рятувальників, маючи технічне спрямування, повинен бути орієнтований на людину та суспільство. Запропоновано вивчення курсантами та студентами таких навчальних курсів як «Професійна етика та службовий етикет», «Деонтологія», інших предметів соціально-гуманітарного блоку. Також необхідно щоб викладання профільних, технічних дисциплін, які складають основу підготовки, мало гуманістичний контекст. uk
dc.description.abstract Emergencies that have intensified today are high in danger and endanger the lives and health of rescuers. There is a need in specialists whose professional readiness is not only specialized profile competencies, but also moral and personal qualities that motivate a person to appropriate activities. The aim of the article is to reveal the importance of morality and axiological determinants of professional activity of specialists of the Civil Protection Service. We argued that the internal performance of professional tasks requires intrinsic motives and appropriate value orientations. In fact, value uses a motivating role to transform reality and serve as a basis for action. Therefore, in addition to valuables that are natural subjective needs and interests, the future specialist of the civil protection service has services of objective values, such as life, public good, public, environment, etc. We substantiated that the moral and value system of specialist is an significant factor in the effectiveness of their duties. Training should include the formation and improvement of morally culture as a necessary element. The modern pedagogical model of professional training of rescuers is analyzed. We found that the professional competence of the Civil Protection Service specialists ensures the formation of moral and personal qualities, which reflect the specifics of the SES. We emphasized that the educational process for future rescuers, with a technical focus, should be focused on the individual and society. We offered cadets and students to study such courses as «Professional Ethics and Business Etiquette», «Deontology», and other subjects of the social and humanitarian bloc. It is needed to have a humanitarian context for teaching of specialized, technical disciplines that form the basis of training. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject фахівці служби цивільного захисту uk
dc.subject моральна свідомість uk
dc.subject цінності uk
dc.subject готовність до діяльності uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject civil protection service specialists uk
dc.subject moral consciousness uk
dc.subject values uk
dc.subject readiness for activity uk
dc.subject professional training uk
dc.title Морально-аксіологічні детермінанти професійної діяльності фахівців служби цивільного захисту uk
dc.title.alternative Moral and axiological determinants of professional activity of civil protection service professionals uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу