Надзвичайні ситуації, які виникають в сьогоденні, мають надзвичайно високий рівень небезпеки та несуть загрози
для життя і здоров’я рятувальників. Виникає потреба у фахівцях професійна готовність яких передбачає не лише
спеціалізовані профільні компетентності, а й морально-особистісні якості, що спонукатимуть особу до відповід-
ної діяльності. Метою статті є розкриття значення морально-аксіологічних детермінант професійної діяльності
фахівців служби цивільного захисту. Аргументовано, що для якісного виконання професійних завдань особою необхідні
внутрішні мотиви та відповідні ціннісні орієнтації. Власне цінності виконують спонукальну роль для перетворен-
ня реальності і слугують підставами для дії. Відтак, окрім цінностей, які визначаються суб’єктивними потреба-
ми та інтересами, майбутній фахівець служби цивільного захисту має послуговуватися об’єктивними цінностями,
такими як життя людини, суспільне благо, Батьківщина, природне довкілля, ін. Обґрунтовано, що морально-ціннісна
система фахівця є вагомим чинником ефективності виконання ним посадових обов’язків; формування та вдосконален-
ня моральної культури має включатися в професійну підготовку як необхідний елемент. Проаналізовано педагогічну
модель професійної підготовки рятувальників. З’ясовано, що професійна компетентність фахівців служби цивільного
захисту передбачає формування морально-особистісних якостей фахівця, в яких відображена специфіка фаху. Акцен-
товано, що освітній процес для майбутніх рятувальників, маючи технічне спрямування, повинен бути орієнтований на
людину та суспільство. Запропоновано вивчення курсантами та студентами таких навчальних курсів як «Професійна
етика та службовий етикет», «Деонтологія», інших предметів соціально-гуманітарного блоку. Також необхідно щоб
викладання профільних, технічних дисциплін, які складають основу підготовки, мало гуманістичний контекст.
Emergencies that have intensified today are high in danger and endanger the lives and health of rescuers. There is a need
in specialists whose professional readiness is not only specialized profile competencies, but also moral and personal qualities
that motivate a person to appropriate activities. The aim of the article is to reveal the importance of morality and axiological
determinants of professional activity of specialists of the Civil Protection Service. We argued that the internal performance
of professional tasks requires intrinsic motives and appropriate value orientations. In fact, value uses a motivating role to transform
reality and serve as a basis for action. Therefore, in addition to valuables that are natural subjective needs and interests,
the future specialist of the civil protection service has services of objective values, such as life, public good, public, environment,
etc. We substantiated that the moral and value system of specialist is an significant factor in the effectiveness of their duties.
Training should include the formation and improvement of morally culture as a necessary element. The modern pedagogical
model of professional training of rescuers is analyzed. We found that the professional competence of the Civil Protection Service
specialists ensures the formation of moral and personal qualities, which reflect the specifics of the SES. We emphasized that
the educational process for future rescuers, with a technical focus, should be focused on the individual and society. We offered
cadets and students to study such courses as «Professional Ethics and Business Etiquette», «Deontology», and other subjects
of the social and humanitarian bloc. It is needed to have a humanitarian context for teaching of specialized, technical disciplines
that form the basis of training.