Метою статті є вивчення необхідності та можливості організації освітнього процесу в умовах військового стану,
розгляд особливостей дистанційного вивчення хімії здобувачами вищої освіти в умовах проведення бойових дій, порів-
няння умов надання освітніх послуг в умовах довготривалого карантину та активної фази військових дій, визначення
особливостей реалізації теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, які дистанційно вивчають
хімічні освітні компоненти впродовж тривалого часу.
У статті неведені результати аналізу закордонного досвіду, власного досвіду організації дистанційного навчання
в умовах військового стану, розглянуто чинники подолання розладів ментального здоров’я шляхом включення в освітній
процес, порівняння можливостей синхронного та асинхронного навчання для організації дистанційного вивчення хімії
в умовах військового стану.
Визначені основні можливості реалізації електронного навчання в умовах довготривалого дистанційного вивчення
хімії та основні проблеми, які виникають при цьому. Охарактеризований один із ефективних способів організації дис-
танційного вивчення хімічних освітніх компонент із використанням безкоштовного сервісу Google Classroom.
Наведені результати формування готовності здобувачів вищої освіти до навчання в часі та аналіз причин готов-
ності розпочинати навчання; аналізу часу використання смартфону в умовах активних бойових дій; вивчення доступ-
ності та ефективності використання електронних засобів вивчення хімічних освітніх компонент для набуття профе-
сійної компетентності.
Наведено спосіб організації набуття теоретичних знань і формування експериментальних умінь в умовах дис-
танційного навчання хімії і порівняльний аналіз засобів візуалізації хімічного експерименту та проміжні результати
ефективності формування мотиваційної, знаннєвої та діяльнісної складових професійної компетентності здобувачів
вищої освіти, які вивчають хімію.
The purpose of the article is to study the necessity and organizing the opportunity of the educational process under the state
of war conditions, to consider the implementation of Chemistry distance learning peculiarities by students under military
actions conditions, to compare the conditions of educational services under prolonged quarantine and the military operations
active phase, to determine the theoretical and practical training peculiarities of students who have been studying chemical
educational components online for a long time.
The article presents foreign experience analysis results, own experience in the distance learning organization under the state
of war conditions, the overcoming mental health disorders factors through inclusion in the educational process, a comparison
of the synchronous and asynchronous learning opportunities to organize Chemistry distance learning under the state of war
conditions.
The main opportunities for the e-learning implementation in a long-distance learning conditions of Chemistry and the main
problems arising in this case are defined. One of the effective ways of organizing distance learning of chemical educational
components using the free service Google Classroom is described.
The results of the students' formation readiness to study in time and the reason analysis for readiness to start studying are
identified; time analysis of using a smartphone under active combat conditions and a study of the availability and effectiveness
of electronic means for studying chemical educational components for the acquisition of professional competence are presented. The way of theoretical knowledge acquisition organization and experimental skills formation in terms of Chemistry distance
learning and the comparative analysis of visualization tools of chemical experiment and intermediate results of the effectiveness
of motivational, cognitive and activity components formation of students' professional competence who study Chemistry are
specified.