Мета роботи полягає в систематизації та аналізі літературних даних щодо організаційно-методичних особливостей проведення туристсько-краєзнавчої роботи в школі, які є дієвим, ефективним засобом виховання розвиненої, творчої особистості. Результати сучасних наукових досліджень, свідчать, що накопичений значний як емпіричний, так і теоретико-методичний матеріал, який засвідчує, що використання різноманітних форм туристсько-краєзнавчої роботи забезпечує комплексний характер у навчанні, вихованні й оздоровленні учнівської молоді. Особливості проведення туристсько-краєзнавчої роботи пов’язані, насамперед, із удосконаленням навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи, систематизацією змісту, форм та основних завдань туристсько-краєзнавчої роботи в закладах загальної середньої освіти. На основі проведеного дослідження встановлено, що туристсько-краєзнавча діяльність має ефективний вплив на розвиток особистісного потенціалу школярів; є важливим напрямом організації позакласної та позашкільної освіти й виховання. Вона спрямована на залучення дітей до активної діяльності з вивчення історії рідного краю, довкілля, географії, історичних об’єктів і явищ соціального життя та на формування всебічно вихованої особистості.
The purpose of the work is to systematization and analysis of literature data reveals the organizational and methodological foundations of tourism and local lore work of schoolchildren, which are effective, efficient and very powerful means of educating a comprehensive and harmoniously developed creative personality of schoolchildren. The results of modern scientific research show that a significant amount of empirical and theoretical and methodological material has been accumulated, which shows that the use of various forms of tourism and local lore provides a comprehensive nature in the education, upbringing and rehabilitation of schoolchildren. The study of psychological and pedagogical foundations of tourist and local lore work is primarily related to improving the educational process of secondary school, systematization of content, forms and main tasks of tourist and local lore work of schoolchildren. On the basis of the conducted research it is established that tourist and local lore activity has an effective contribution to the development of personal potential of students; is an important direct extracurricular education and upbringing. It is aimed at involving children in active activities to study the history of the native land, environment, geography, historical places and phenomena of public life and the formation of a fully educated personality.