У статті проаналізовано особливості системи освіти Ізраїлю (дошкільна, середня, вища), її місце та статус
у суспільстві; описано особливості здобуття дошкільної освіти; зазначено основні завдання закладів дошкільної осві-
ти; перелічено важливі навички для життя в суспільстві, які формуються в дітей – вихованців закладів першої ланки
навчально-виховної системи країни; висвітлено програму дошкільної освіти, що спрямована на розвиток навичок нав-
чання, мотивації, пошуку й аналізу інформації, міжособистісної взаємодії та комунікації. У дослідженні висвітлено
специфіку здобуття загальної середньої освіти учнями в Ізраїлі; перелічено “soft skills”, що формують та розвива-
ють під час навчального процесу у школі; вказано, що саме вдосконаленню навичок емоційного інтелекту надається
особливе значення; виявлено особливу систему оцінювання, за якого вчителі надають кожному учню індивідуальний
розгорнутий відгук про його навчання та подальші шляхи вдосконалення; визначено, що шкільна програма спрямована
на подальше професійне становлення дітей та розвиток необхідних навичок для життя та майбутньої професійної
діяльності (стресостійкості, креативності, вирішення складних завдань, критичного мислення, міжособистісної вза-
ємодії, вмотивованості). Також проаналізовано процес формування навичок креативності, мотивації та лідерства
під час навчання в закладах вищої освіти; обґрунтовано важливість орієнтування на практичний та світовий досвід,
доступність та інклюзивність, змішане навчання та цифровізацію, що стало цілком реальним для студентів Ізраїлю;
вказано, що важливі у становленні фахівця певної галузі проходження стажування, практика і набуття досвіду, фор-
мування професійно важливих навичок; звернено увагу на те, що для формування та розвитку “soft skills” студентів
необхідно поєднувати навчання з роботою за фахом.
The article analyzes the features of the Israeli education system (preschool, secondary, higher), its place and status in society;
features of pre-school education are described; the main tasks of preschool education institutions are indicated; the important
skills for life in the society which are formed at children-pupils of establishments of the first link of educational system
of the country are listed; the program of preschool education aimed at the development of skills of learning, motivation, search
and analysis of information, interpersonal interaction and communication is covered. The study highlights the specifics of general
secondary education by students in Israel; lists “soft skills” that form and develop during the educational process at school;
it is pointed out that special attention is paid to the improvement of emotional intelligence skills; a special assessment system
has been identified, according to which teachers provide each student with an individual detailed response to his/her studies
and further ways of improvement; determined that the school program is aimed at further professional development of children
and the development of necessary skills for life and future professional activities (stress, creativity, solving complex problems,
critical thinking, interpersonal interaction, motivation). The process of formation of skills of creativity, motivation and leadership
while studying in higher education institutions is also analyzed; the importance of focusing on practical and world experience,
accessibility and inclusiveness, blended learning and digitalization, which has become quite real for Israeli students, is
substantiated; it is stated that it is important to become an expert in a certain field by passing an internship, practice and gaining
experience, acquiring professionally important skills; Attention is drawn to the fact that for the formation and development
of “soft skills” of students it is necessary to combine study with work in the specialty.