Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування дослідницьких умінь у майбутніх соціальних педагогів методом проектів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Стрілець-Бабенко О. В.
dc.date.accessioned 2022-04-05T16:17:33Z
dc.date.available 2022-04-05T16:17:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Стрілець-Бабенко О. В. Формування дослідницьких умінь у майбутніх соціальних педагогів методом проектів / О. В. Стрілець-Бабенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 83. – С. 169-173. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.83.35 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36672
dc.description.abstract Здійснено аналіз методу проектів, охарактеризовано функції та види проектів; обґрунтовано доцільність застосування методу проектів в процесі підготовки студентів і розглянуто можливі шляхи використання методу проектів під час навчання. Потреба реалізовувати в соціальній роботі різноманітні професійні функції: діагностичну, прогностичну, консультативну, захисну, профілактичну, соціально-перетворювальну, організаційну, корекційно-реабілітаційну, соціально-терапевтичну – актуалізує дослідницьку діяльність фахівців. Автором доведено, що використання методу проектів у процесі підготовки соціальних педагогів дає змогу розвинути в майбутніх спеціалістів критичне мислення, сформувати загальні та спеціальні компетентності. Проаналізовано основні умови, які сприяють ефективній підготовці здобувачів вищої освіти до науково-дослідної діяльності, серед яких – спеціально створене науково-дослідницьке середовище, комплексна система навчально-дослідницької й науково-дослідницької діяльності студентів та інтегративний підхід. Приділено увагу процесу формування науково-дослідницької культури майбутніх спеціалістів. Досліджено можливість практичної реалізації освітньої, розвивальної, виховної, контрольно-корекційної та стимулювально-мотиваційної функцій методу проектів. Подано приклади використання методу проектів під час вивчення тем з навчального курсу. Різноманітність проектів дає можливість студентам і викладачам обирати тематику й види проекту, що сприяє формуванню самостійності студентів, їх відповідальності за прийняте рішення. У статті окреслено поняття «результат проекту», визначено його характерні риси й особливості. uk
dc.description.abstract The article analyzes the project method, describes the functions and types of projects; the expediency of application of the method of projects in the process of preparation of students is substantiated and possible ways of using the method of projects during training are considered. The need to implement in social work a variety of professional functions: diagnostic, prognostic, counseling, protective, preventive, social-transformative, organizational, correctional-rehabilitation, social-ther- apeutic, actualizing the research activities of specialists. The author proves that the use of the project method in the process of training social educators allows to develop critical thinking in future specialists, to form general and special competencies. The main conditions that contribute to the effective preparation of higher education students for research activities are analyzed, including: a specially created research environment, a comprehensive system of teaching and research activities of students and an integrative approach. Attention is paid to the process of formation of research culture of future specialists. The possibility of practical realization of educational, developmental, upbringing, control-correctional and stimulating-motivational function of the project method is investigated. Examples of using the project method when studying topics from the course are given. The variety of projects allows students and teachers to choose the topics and types of projects, which contributes to the formation of students' independence, their responsibility for the decision. The article outlines the concept of “project result”, defines its characteristics and features. The characteristics of the functions of the project method are analyzed and given, as well as various types of projects that influence the formation of research skills in future social educators are illustrated. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject дослідницькі вміння uk
dc.subject метод проектів uk
dc.subject майбутні соціальні педагоги uk
dc.subject функції методу проектів uk
dc.subject види методу проектів uk
dc.subject ілюстрація використання методу проектів uk
dc.subject research skills uk
dc.subject project method uk
dc.subject future social educators uk
dc.subject functions of the project method uk
dc.subject types of project method uk
dc.subject illustration of the use of the project method uk
dc.title Формування дослідницьких умінь у майбутніх соціальних педагогів методом проектів uk
dc.title.alternative Formation of research skills in future social teachers by project method uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу