Здійснено аналіз методу проектів, охарактеризовано функції та види проектів; обґрунтовано доцільність застосування методу проектів в процесі підготовки студентів і розглянуто можливі шляхи використання методу проектів під час навчання. Потреба реалізовувати в соціальній роботі різноманітні професійні функції: діагностичну, прогностичну, консультативну, захисну, профілактичну, соціально-перетворювальну, організаційну, корекційно-реабілітаційну, соціально-терапевтичну – актуалізує дослідницьку діяльність фахівців. Автором доведено, що використання методу проектів у процесі підготовки соціальних педагогів дає змогу розвинути в майбутніх спеціалістів критичне мислення, сформувати загальні та спеціальні компетентності. Проаналізовано основні умови, які сприяють ефективній підготовці здобувачів вищої освіти до науково-дослідної діяльності, серед яких – спеціально створене науково-дослідницьке середовище, комплексна система навчально-дослідницької й науково-дослідницької діяльності студентів та інтегративний підхід. Приділено увагу процесу формування науково-дослідницької культури майбутніх спеціалістів. Досліджено можливість практичної реалізації освітньої, розвивальної, виховної, контрольно-корекційної та стимулювально-мотиваційної функцій методу проектів. Подано приклади використання методу проектів під час вивчення тем з навчального курсу. Різноманітність проектів дає можливість студентам і викладачам обирати тематику й види проекту, що сприяє формуванню самостійності студентів, їх відповідальності за прийняте рішення. У статті окреслено поняття «результат проекту», визначено його характерні риси й особливості.
The article analyzes the project method, describes the functions and types of projects; the expediency of application of the method of projects in the process of preparation of students is substantiated and possible ways of using the method of projects during training are considered. The need to implement in social work a variety of professional functions: diagnostic, prognostic, counseling, protective, preventive, social-transformative, organizational, correctional-rehabilitation, social-ther- apeutic, actualizing the research activities of specialists. The author proves that the use of the project method in the process of training social educators allows to develop critical thinking in future specialists, to form general and special competencies. The main conditions that contribute to the effective preparation of higher education students for research activities are analyzed, including: a specially created research environment, a comprehensive system of teaching and research activities of students and an integrative approach. Attention is paid to the process of formation of research culture of future specialists. The possibility of practical realization of educational, developmental, upbringing, control-correctional and stimulating-motivational function of the project method is investigated. Examples of using the project method when studying topics from the course are given. The variety of projects allows students and teachers to choose the topics and types of projects, which contributes to the formation of students' independence, their responsibility for the decision. The article outlines the concept of “project result”, defines its characteristics and features. The characteristics of the functions of the project method are analyzed and given, as well as various types of projects that influence the formation of research skills in future social educators are illustrated.