Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні умови розвитку стресостійкості у соціальних працівників різних вікових категорій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тептюк, Юлія Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-11-10T08:24:57Z
dc.date.available 2021-11-10T08:24:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Тептюк, Юлія Олександрівна. Психологічні умови розвитку стресостійкості у соціальних працівників різних вікових категорій : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Тептюк Юлія Олександрівна ; [наук. керівник Булах Ірина Сергіївна] ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2021. – 23 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35446
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню психологічних умов розвитку стресостійкості у соціальних працівників різних вікових категорій. Визначено психологічний зміст і сутність поняття «стресостійкість особистості соціальних працівників»; виокремлено структурні компоненти та конструкти стресостійкості – когнітивно-рефлексивний, емоційно-мотиваційний, поведінково-регулятивний; сконструйовано її психологічну модель; емпірично досліджено особливості її становлення на різних вікових етапах дорослого онтогенезу; обґрунтовано критерії, якісні та кількісні показники і рівні розвитку стійкості до стресу фахівців соціальної сфери; виявлено психологічні умови розвитку досліджуваного особистісного утворення; розроблено, апробовано та доведено ефективність розвивальної програми активізації психологічних умов розвитку стресостійкості соціальних працівників різних вікових категорій; розроблено методичні рекомендації соціальним працівникам і практичним психологам щодо всебічного розвитку стійкості до стресів. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена исследованию психологических условий развития стрессоустойчивости у социальных работников разных возрастных категорий. Осуществлен теоретический анализ сущности стресса и устойчивости к нему; проанализированы особенности развития стрессоустойчивости во взрослом возрасте; определены психологические условия формирования указаного личностного образования у социальных работников. Выделены структурные компоненты и конструкты стрессоустойчивости – когнитивно-рефлексивный (оптимистический стиль мышления, адекватная самооценка, интернальность-экстернальность), эмоционально-мотивационный (низкая тривожность, эмоциональная уравновешенность, мотивация достижения успеха) и поведенческо- регулятивный (волевая саморегуляция, комуникативный контроль, конфликтная компетентность). В ходе эмпирического исследования определены психологические особенности развития структурних компонентов стрессоустойчивости социальных работников на разных возрастных етапах взрослого онтогенеза и обоснованы критерии (рефлексия себя и другого, эмоциональная компетентность, моральная саморегуляция), а также качественные и количественные показатели и урони (высокий, средний, низкий) исследуваемого личностного образования. Выявлены взаимосвязи между стрессоустойчивостью и психологическими условиями (эмпатией, толерантностью, моральной нормативностью, внутренней мотивацией профессиональной деятельности, копинг-стратегиями «Решение проблемы» и «Поиск социальной поддержки») и обоснована необходимость целенаправленной работы по активизации этих условий для развития устойчивости к стрессам социальных работников. Представлена модель развития стрессоустойчивости социальных работников разных возрастных категорий, для реализации которой разработаны и апробированы развивающая программа и социально-психологический тренинг активизации психологических условий становления исследуемого личностного образования. Доказаны эффективность и необходимость внедрения данной програмы. Разработаны методические рекомендации социальным работникам и практическим психологам по всестороннему развитию стрессоустойчивости. ua
dc.description.abstract The thesis is devoted to theoretical and experimental study of problems of development of stress resistance among social workers in different age categories. The psychological meaning and essence of the concept of "stress resistance of the personality of social workers" were determined; the structural components and constructs of stress resistance were distinguished - cognitive-reflexive, emotional-motivational, behavioralregulatory ones; its psychological model were constructed; the peculiarities of its formation at different age stages of adult ontogenesis have been empirically studied; the criteria, qualitative and quantitative indicators and levels of development of resistance to stress of social workerss were substantiated; psychological conditions of development of the studied personal formation were revealed; the program to enhance the psychological conditions for the development of stress resistance of social workers of different ages was developed and tested; the effectiveness of this program was proven; the methodical recommendations to social workers and practical psychologists concerning comprehensive development of resistance to stresses were developed. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject стресостійкість соціальних працівників ua
dc.subject рання дорослість ua
dc.subject середня дорослість ua
dc.subject пізня дорослість ua
dc.subject психологічні умови розвитку стресостійкості ua
dc.subject когнітивно-рефлексивний компонент стресостійкості ua
dc.subject емоційно-мотиваційний компонент стресостійкості ua
dc.subject поведінково-регулятивний компонент стресостійкості ua
dc.subject стрессоустойчивость социальных работников ua
dc.subject ранняя взрослость ua
dc.subject средняя взрослость ua
dc.subject поздняя взрослость ua
dc.subject психологические условия развития стрессоустойчивости ua
dc.subject когнитивно-рефлексивный компонент стрессоустойчивости ua
dc.subject эмоционально-мотивационный компонент стрессоустойчивости ua
dc.subject поведенческо-регулятивный компонент стрессоустойчивости ua
dc.subject stress resistance of social workers ua
dc.subject early adulthood ua
dc.subject middle adulthood ua
dc.subject late adulthood ua
dc.subject psychological conditions of stress resistance development ua
dc.subject cognitive-reflexive component of stress resistance ua
dc.subject emotional-motivational component of stress resistance ua
dc.subject behavioral-regulatory component of stress resistance ua
dc.title Психологічні умови розвитку стресостійкості у соціальних працівників різних вікових категорій ua
dc.title.alternative Психологические условия развития стрессоустойчивости у социальных работников разных возрастных категорий ua
dc.title.alternative The psychological conditions of development of stress resistance among social workers in different age categories ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу