У статті висвітлено проблему якісної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Описано результати тестування рівня володіння студентами першого курсу освітнього ступеня “бакалавр”, які навчаються за спеціальністю 013 Початкова освіта, іншомовною комунікативною компетентністю, яке проводилось у вересні 2017–2018, 2018–2019, 2019–2020 і 2020–2021 навчальних років. Матеріалом для тестування був стандартизований примірник тесту Prelimіnary Simple Paper 6 PET (Preliminary English Test) (2015). Результати проведеного тестування було оцінено відповідно до шкали Cambridge English Exams, визначено абсолютну успішність і якість знань. Проведене нами тестування 91-го студента першого курсу, які навчаються за спеціальністю 013 Початкова освіта денної форми навчання, показало такі результати: у 2017–2018 навчальному році – 59,25 % (абсолютна успішність) і 11,11 % (якість знань); у 2018–2019 навчальному році – 52 % (абсолютна успішність) і 4 % (якість знань); у 2019–2020 навчальному році – 53,84 % (абсолютна успішність) і 3,84 % (якість знань); у 2020–2021 навчальному році – 53,85 (абсолютна успішність) і 7,69 (якість знань). Очікуваного рівня В1 досягли лише 6 студентів (6,59 %); 44 студенти (48,35 %) досягли рівня А2, а 41 студент (45,05 %) взагалі не склав тест. Результати проведеного нами тестування за чотири роки майже не відрізняються по роках. Було зроблено висновок, що в більшості першокурсників рівень володіння іншомовною комунікативною компетентністю знаходиться на елементарному рівні, тому необхідно ефективно організовувати процес навчання, зважаючи на обмежену кількість аудиторних годин, які виділяються для вивчення іноземної мови на немовних спеціальностях ЗВО України.
The article highlights the problem of quality training of future primary school teachers. The procedure of monitoring the level of proficiency of first-year students, bachelor's degree students majoring in 013 Primary Education, foreign language communicative competence, which was conducted in September 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020 and 2020-2021 academic years, is described. The test material was a standardized copy of the Preliminary Simple Paper 6 PET (Preliminary English Test) (2015). The results of the testing were evaluated according to the Cambridge English Exams scale, the absolute success and quality of knowledge were determined. Our testing of 91 first-year students majoring in 013 Primary full-time education showed the following results: in the 2017-2018 academic year – 59.25% (absolute success) and 11.11% (quality of knowledge); in the 2018-2019 academic year – 52% (absolute success) and 4% (quality of knowledge); in the 2019-2020 academic year – 53.84% (absolute success) and 3.84% (quality of knowledge); in the 2020-2021 academic year – 53.85 (absolute success) and 7.69 (quality of knowledge). Only 6 students (6.59%) reached the expected level of B1; 44 students (48.35%) reached the A2 level and 41 students (45.05%) did not pass the test at all. The results of our testing over four years are almost the same. It was concluded that most freshmen have a level of mastery of foreign language communication competence at the elementary level, so it is necessary to effectively organize the learning process, given the limited number of classroom hours allocated for learning a foreign language in non-language specialties.