Сучасна реформа пенітенціарної системи України, розвиток системи пробації потребують удосконалення ступеневої професійної підготовки майбутніх офіцерів-пенітенціаріїв, зокрема й офіцерів-пробаціоністів, які мають володіти педагогічною компетентністю – складовою частиною професійної компетентності. Ступеневій професійній підготовці майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України, органів пробації притаманні деякі особливості, зумовлені специфікою служби та вимогами міжнародних і вітчизняних нормативно-правових документів, результатом якої є професійна, зокрема й педагогічна, компетентність фахівців кримінально-виконавчої сфери та сфери пробації. Розглянуто та виконано аналіз процесу формування педагогічної компетентності у процесі ступеневої професійної підготовки офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України, зокрема й органів пробації, з урахуванням визначеної структури й основних компонентів їх професійної підготовки: цільового, змістового, операційно-дійового, контрольно-регулювального та ресурсного. Визначені основні рівні сформованості педагогічної компетентності, надані їх змістовні характеристики. Результати аналізу сформованості педагогічної компетентності як невід’ємної складової частини професійної компетентності визначені за допомогою методів спостереження, бесіди й анкетування курсантів і слухачів та викладачів Академії Державної пенітенціарної служби. За результатами проведеного дослідження щодо формування педагогічної компетентності як складової частини професійної компетентності майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України, зокрема й органів пробації, у контексті ступеневої професійної підготовки необхідно суттєво доповнити навчальний контент дисциплін психолого-педагогічного спрямування, упроваджувати інтерактивні методи навчання для відпрацювання практичних умінь та навичок щодо застосування інструментарію та методів педагогічного, психологічного впливу, психодіагностики, моделювання поведінки засуджених тощо.
Latest reform of the penitentiary system of Ukraine, the development of the probation system requires improving of graduate professional training of future penitentiary officers, including probation officers, who must have pedagogical competence – a component of professional competence. Graduate professional training of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine, probation bodies, has certain features due to the specifics of the service and the requirements of international and domestic legal documents, which is the result of professional, including pedagogical, competence of specialists in the criminal and executive and probation sphere. The analysis is made according to the formation process of pedagogical competence in the process of officers’ degree professional training of the State Criminal and Executive Service of Ukraine, including probation bodies, considering the defined structure and main components of their professional training: target component, informatie, operational and acting; control and regulatory and resource one. The main levels of pedagogical competence formation are determined and their content characteristics are also given in the article. The results of the analysis of the pedagogical competence formation as an integral part of professional competence are determined by the methods of observation, conversation and questionnaires of cadets and students of the Academy of the State Penitentiary Service. According to the results of the study on the pedagogical competence formation as a component of professional competence of future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine, including probation, in the context of professional training it is necessary to significantly supplement the educational content of psychological and pedagogical disciplines, introduce interactive teaching methods, practical skills in the application of tools and methods of pedagogical, psychological influence, psychodiagnostics, modeling the behavior of convicts, etc.