У даний час розробка комп'ютерних ігор є актуальною, так як з розширенням ринку персональної електроніки, розширюється і ринок розваг. Загальнодоступність інструментальних засобів – ігрових рушіїв, доступ до різних інформативних навчальних і довідкових матеріалів дають можливість легко і швидко розробити прикладне програмне забезпечення, наприклад, комп’ютерну гру. Існує немало публікацій та різних наукових досліджень на тему моделювання ігрових сцен. Даний етап розробки ігрових комп'ютерних додатків є досить обширним і включає у себе велику кількість завдань. Слід відзначити, що в такому випадку автори зачіпають тему не лише моделювання ігрових сцен, а також поверхнево охоплюють тему створення, моделювання, текстурування ігрових об'єктів, одночасно описуючи функціонал, за допомогою якого ці завдання виконуються. У даній статті розглянуті найбільш відомі ігрові рушії, зроблено їх порівняльний аналіз. Виявлено їх переваги і недоліки, а також спектр завдань, для вирішення яких вони зручні у використанні. Під час порівняння різних ігрових рушіїв авторами зроблено вибір на користь Unity 3D з кількох причин: вигідна ліцензійна політика; сумісність з будь-якою платформою; відмінне співтовариство; велика кількість документації; легкість у використанні. Метою даної статті є максимально повно описати процес моделювання сцени ігрового комп'ютерного додатка в середовищі Unity 3D. Для цього у статті розглянуто як приклад реалізацію не складної 3d-гри. Зокрема, описуються функціональні можливості і інструменти для моделювання сцени в середовищі Unity, а також коротко дається опис основних об'єктів, які можуть бути додані у сцену. Разом з тим, дається короткий огляд вікна редактора та інспектора з усіма властивостями і методами ігрових об'єктів. Автори стараються донести до читачів плюси і мінуси використання цього середовища для створення нескладних ігрових додатків, описують головне меню та інструментарій поверхнево, не заглиблюючись в тонкості всього процесу розробки.
Currently, the development of computer games is relevant, as with the expansion of the market of personal electronics, the entertainment market is expanding. General availability of tools – game engines, access to various informative educational and reference materials make it possible to develop application software easily, and quickly, such as a computer game. There are many publications and various scientific studies on the topic of modeling game scenes. This stage of development of gaming computer applications is quite extensive and includes many tasks. It should be noted that in this case, the authors touch on the topic not only of modeling game scenes, but also superficially cover the topic of creating, modeling, texturing game objects, while describing the functionality with which these tasks are performed. This article considers the most known game engines, their comparative analysis is made. Their advantages and disadvantages are revealed, as well as a range of tasks for which they are easy to use. When comparing different game engines, the authors chose Unity 3D for several reasons: favorable licensing policy; compatibility with any platform; great community; a large amount of documentation; ease of use. The purpose of this article is to fully describe the process of modeling the scene of a gaming computer application in Unity 3D. To do this, the article considers as an example the implementation of a simple 3D game. In particular, the functionality and tools for modeling a scene in the Unity environment are described, as well as a brief description of the main objects that can be added to the scene. However, a brief overview of the editor and inspector window with all the properties and methods of game objects is given. The authors try to convey to readers the pros and cons of using this environment to create simple game applications, describe the main menu and tools superficially, without delving into the intricacies of the entire development process.