Розкрито необхідність проведення дослідження з проблеми формування педагогічної майстерності та її компонентів у магістрів освітніх, педагогічних наук. Здійснено теоретичне обґрунтування проблеми; проаналізовано внесок науковців у дослідження педагогічної майстерності та розкрито розуміння понять «педагогічна майстерність», «педагогічна майстерність викладача вищої школи». Педагогічну майстерність викладача розглядаємо як складне, багатовекторне утворення, що являє собою комплекс компетентностей та якостей особистості викладача. Здійснено відбір та структурування змісту навчальної компоненти «Педагогічна майстерність викладача вищої школи», що спрямована на формування компетентності педагогічної майстерності у магістрів освітніх, педагогічних наук. Розглянуто педагогічні технології формування педагогічної майстерності, педагогічної культури та педагогічної техніки магістрів освітніх, педагогічних наук, серед яких – кейс-технологія, інтерактивні технології, тренінгові технології, технології дистанційного навчання, Інтернет-технології, інформаційно-комунікаційні та ін. Наголошено на важливості практичних занять та тренінгів, орієнтованих на формування педагогічної майстерності, а також її компонентів, серед яких – уміння аналізувати професійну діяльність викладача; визначати основні компоненти педагогічної майстерності; володіти основними елементами педагогічної техніки; володіти технікою мовлення та контактної взаємодії; володіти лекторською майстерністю тощо. Представлено результати дослідження формування педагогічної майстерності, використовуючи спостереження, опитування, бесіди, порівняння та узагальнення для виявлення актуальних шляхів формування педагогічної майстерності у магістрів освітніх, педагогічних наук. Доведено актуальність дослідження формування педагогічної майстерності магістрів освітніх, педагогічних наук шляхом забезпечення чіткої організації освітнього процесу в магістратурі з використанням кращих традицій вітчизняного та зарубіжного досвіду, сучасних педагогічних технологій та освітніх інновацій.
This article reveals the necessity to conduct research on the problem of formation of pedagogical skills and its components among masters of educational and pedagogical sciences. Theoretical justification of the problem was implemented; scientists’ contribution to the research of pedagogical skills was analysed and the concepts’ understanding of «pedagogical skills» and «pedagogical skills of higher school teachers» was revealed. Teacher’s pedagogical skills are considered as a complex, multi-vector education, which is a set of competencies and qualities of the teacher’s personality. It was completed the selection and structuring of the content of the educational component «Pedagogical skills of a higher school teacher», aimed at forming the competence of pedagogical skills of masters of educational and pedagogical sciences. The article considers the pedagogical technologies of formation of pedagogical skills, pedagogical culture and pedagogical technique of masters of educational and pedagogical sciences, including: case technology, interactive technologies, training technologies, distance learning technologies, Internet technologies, information and communication technologies, etc. It was emphasized on the importance of practical classes and training focused on the formation of pedagogical skills and its components, including the ability to analyze the professional activity of a teacher; to identify the main components of pedagogical skills; to master the main elements of pedagogical techniques: such as speech culture and contact interaction; to master the lecturer’s skills etc. The results of the study on the formation of pedagogical skills are presented, using observations, surveys, conversations, comparisons and summaries to identify important ways of formation of pedagogical skills of masters of educational and pedagogical sciences. It was proved the relevance of the study of the formation of pedagogical skills of masters of educational and pedagogical sciences by providing a clear organization of the educational process in the Master’s programme using the best traditions of domestic and foreign experience, modern pedagogical technologies and educational innovations.