У статті розглядається внесок відомого педагога А. М. Алексюка в удосконаленні процесу навчання у вищому навчальному закладі та підвищенні якості освіти. А. М. Алексюк одним із перших педагогів-дослідників не тільки обґрунтував сутність та особливості методів навчання, але і зосередив увагу на впровадження в навчальний процес модульно-тьюторського навчання.
В статье рассматривается вклад известного педагога А. М. Алексюка в совершенствование процесса обучения у высшем учебном заведении и повышении таким образом качества образования. А. М. Алексюк одним из первых педагогов-исследователей не только обосновал сущность и особенности методов обучения, но и сосредоточил внимание на внедрение в учебный процесс модульно-тьюторского обучения.
The article deals with the contribution of educator A. M. Aleksyuk in the improvement of the learning process in higher education and increasing the quality of education. A. M. Aleksyuk was one of the first teachers and educators, who justified the nature and characteristics of teaching methods and focused on the introduction of module-tutor system in the educational process.
Anatoly not remain indifferent to the state of education of students, including systematically pursued in its environment lectures and conversations on issues of moral education. He not only led the preparation of dissertation research, but also spent a large organization, leadership, coordination of work related to the procedure obtaining academic degrees. He has supervised 25 candidates and doctors of pedagogical sciences. Each year through his hands held dozens of theses, abstracts, manuscripts, books and other research. He became involved in the protection of their publications or as the opponent, reviewer, gave feedback on behalf of leading organizations or reputable specialist that assessed applicants improvements and progress aiming Ukrainian pedagogical work.