У статті на основі вивчення широкого комплексу архівних,
рукописних і опублікованих джерел проаналізовано науково-педагогічні ідеї викладачів Переяславського колегіуму, таких як П. Гошкевич, С. Лебединський, І. Леванда, О. Новицький, Г. Сковорода та інших. Визначено погляди вчених на навчання та виховання особистості з метою їх творчого використання в умовах сьогодення.
В статье на основе архивных, историко-педагогических, литературных источников проанализировано научно-педагогические идеи преподавателей Переяславского коллегиума, таких как П. Гошкевич, С. Лебединский, И. Леванда, О. Новицкий, Г. Сковорода и других. Определено взгляды ученых на образование и воспитание личности с целью их творческого использования в современных условиях.
The Paper analyzes scientific and pedagogical ideas of lectures from Pereyaslav Collegium, such as P. Hoshkevych, S. Lebedynsky, I. Levanda, O. Novytsy, H. Skovoroda and others, based on variety of archive sources, manuscripts and published materials. Scientists’ views on teaching and education are defined with further aim of their creative usage within modern conditions.