В статті аргументується важливість запровадження навчання впродовж життя з точку
зору економіки держави та суспільства загалом. Визначено тенденції розвитку демографічної
ситуації у світі та в Україні зокрема. Охарактеризовано основні характеристики трудової та
освітньої діяльності людей похилого віку, зазначено сильні та слабкі сторони літніх працівників.
Конкретизовано шляхи запровадження навчання впродовж життя в Україні, окреслений алгоритм,
за яким треба реформувати та оптимізувати стан освіти для літніх людей, окреслено стан
уніерситетів третього віку сьогодні та розглянуто перспективу їх розширення та розвитку.
Визначено позитивні та негативні наслідки розширення та продовження активної трудової
діяльності людей похилого віку, зазначено основні напрямки розвитку освіти впродовж життя в
Україні.
The article discusses the foreign experience of expanding the labor activity of elderly people. The
demographic situation in the world and in Ukraine is characterized, the percentage of elderly people in
comparison with young people is shown. The world experience of universities of the third age is studied, the
organization of education for adults is considered, the main aspects and directions of training are highlighted. The state of education for elderly people in Ukraine has been updated, ways of reforming and developing thirdage universities have been outlined. An algorithm for the development of education for elderly people in
Ukraine is derived, the starting steps for reform in this industry are indicated.