This work is part of a Teaching Innovation Project about social and civic competences, inclusion and
quality of life of the elderly, awarded in the annual call of the Vice-rectorate of Quality of the Complutense
University of Madrid in Spain. The general objective of this project is to promote civic-social competences in
students of the Master in Advanced Studies in Social Education aimed at promoting health education in older
people in health crisis situations such as that caused by the COVID-19. This experience of social collaboration
is carried out to aim at older people and is integrated into the training of students through their Practicum and
their Final Master Project (TFM).
Це дослідження є частиною Навчального інноваційного проекту про соціальні та громадянські
компетенції, інклюзію та якість життя людей похилого віку, який присуджується щорічним
конкурсом проректорату з якості університету Комплутенсе в Мадриді, Іспанія. Метою проекту є
сприяння розвитку соціально-громадянських компетенцій у студентів магістратури в галузі
соціального виховання, спрямованих на сприяння медичній освіті людей похилого віку, які
перебувають у кризових ситуаціях, таких як COVID-19. Цей досвід спрямований на соціальну
співпрацю з людьми похилого віку та інтегрований у процес навчання студентів через їх практикум
та заключний магістерський проект (TFM).