DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 21. Історико-педагогічні студії » Випуск 13-14 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33264
Title: An experience of teaching innovation for the development of professional competences aimed at improving the inclusion and quality of life of older people
Other Titles: Досвід викладання інновацій для розвитку професійних компетентностей, спрямованих на покращення інклюзії та якості життя людей похилого віку
An experience of teaching innovation for the development of professional competences aimed at improving the inclusion and quality of life of older people
Authors: Belando-Montoro, M. R.
Naranjo, M.
Keywords: social and civic competences
training of students
health education older people
соціальні і громадянські компетентності
навчання студентів
медична освіта людей похилого віку
Issue Date: 2020
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Belando-Montoro, M. R. An experience of teaching innovation for the development of professional competences aimed at improving the inclusion and quality of life of older people / M. R. Belando-montoro, M. Naranjo // Історико-педагогічні студії : науковий часопис / гол. ред. Н. М. Дем’яненко. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. - Вип. 13-14 : VІ Морозівські читання «Освіта впродовж життя : педагогіка, андрагогіка, герогогіка» = «Lifelong learning : pedagogy, andragogy, herogogy», 19-20 листопада 2020 р. – С. 16-19.
Abstract: This work is part of a Teaching Innovation Project about social and civic competences, inclusion and quality of life of the elderly, awarded in the annual call of the Vice-rectorate of Quality of the Complutense University of Madrid in Spain. The general objective of this project is to promote civic-social competences in students of the Master in Advanced Studies in Social Education aimed at promoting health education in older people in health crisis situations such as that caused by the COVID-19. This experience of social collaboration is carried out to aim at older people and is integrated into the training of students through their Practicum and their Final Master Project (TFM).
Це дослідження є частиною Навчального інноваційного проекту про соціальні та громадянські компетенції, інклюзію та якість життя людей похилого віку, який присуджується щорічним конкурсом проректорату з якості університету Комплутенсе в Мадриді, Іспанія. Метою проекту є сприяння розвитку соціально-громадянських компетенцій у студентів магістратури в галузі соціального виховання, спрямованих на сприяння медичній освіті людей похилого віку, які перебувають у кризових ситуаціях, таких як COVID-19. Цей досвід спрямований на соціальну співпрацю з людьми похилого віку та інтегрований у процес навчання студентів через їх практикум та заключний магістерський проект (TFM).
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33264
Appears in Collections:Випуск 13-14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Belando_16-19.pdfосновна стаття358.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.