У статті окреслено актуальні питання професійної підготовки фахівців із соціальної роботи в умовах вимушеного дистанційного освітнього процесу, а також запропоновано ефективні підходи для забезпечення якісної фахової підготовки на відстані. Розглянуто питання дидактичної якості електронних інформаційних освітніх ресурсів для дистанційного навчання. Зазначено, що підготовка спеціалістів соціальної сфери має свої особливості, пов’язані з прикладним характером майбутньої професійної діяльності, специфікою професійних завдань і функцій, набуттям професійно-важливих якостей. Тому для становлення фахових компетентностей майбутніх соціальних працівників вирішальне значення має практико-орієнтований навчальний процес. Підкреслено, що головною домінантою навчання має бути не обмін інформацією, а освітня взаємодія та спілкування у процесі продуктивної і комунікативної діяльності учасників освітнього процесу, що забезпечується сучасними засобами телекомунікацій. Обґрунтовано, що у поєднанні з традиційними педагогічними методами в контексті дистанційного навчання важливі інтерактивні методи, за яких уможливлюється взаємне навчання та співпраця. Окремо зауважено, що дистанційний освітній процес забезпечується не лише міжособистісними комунікаціями: викладачі та студенти взаємодіють також із засобами навчання, з контентом, інтерфейсом, зовнішніми мережевими ресурсами, сервісами. Тому в умовах дистанційності зоною відповідальності за якісну організацію фахової підготовки стає цифрова компетентність учасників освітнього процесу та їхня готовність до взаємодії на відстані. Зроблено висновок про те, що для організації підготовки фахівців із соціальної роботи в умовах дистанційності без втрати якості чимало питань потребують технічного, методичного, організаційного доопрацювання.
In this article gives an outline of topical issues of professional training of specialists in social work in the conditions of distance educational process, as well as offers effective and efficient approaches to ensure quality professional training at a distance. Issues of didactic quality of electronic information-educational resources for distance learning are considered. It is noted, that the training of specialists in the social sphere has its own features, related to the applicable nature of future professional activity, the specifics of professional tasks and functions, the acquisition of professionally important qualities. Therefore, a practice-oriented educational process is crucial for the formation of professional competencies of future social workers. It is noted, that the main dominant of learning should not be the exchange of information, but educational interaction and communication of participants of this process, that provides with state-of-the-art telecommunication technologies. It is substantiated, that in coupling and combination with traditional pedagogical methods in the context of distance learning, interactive teaching methods are important, since mutual learning and cooperation is possible. It is separately noted, that the distance educational process is provided not only by interpersonal communications: teachers and students also interact with learning tools, with content, interface, external network resources, and services. At the same time, it is emphasized, that in the conditions of distance the area of responsibility for the quality organization of professional training on the one hand becomes the digital competence of the participants of the educational process, and on the other – their willingness to interact at a distance. It is concluded, that for the organization of training of specialists in social work in the conditions of remotability without loss of quality, a lot of technical, methodical and organizational issues need for completion.