Статтю присвячено аналізу перебігу та результатам експериментального дослідження ефективності педагогічної системи фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти. Досягнення мети
передбачало використання теоретичних (контент-аналіз, систематизація, конкретизація та синтез), емпіричних
і статистичних методів для презентації кількісного та якісного аналізу емпіричних даних результатів педагогічного експерименту.
Згідно з поставленими цілями, логіка проведення дослідно-експериментальної роботи уможливила обґрунтування
її етапів, які характеризувалися певними завданнями, відповідними формами й методами організації (організаційно-
прогностичний, змістово-процесуальний (який охоплював дві частини: констатувальний і формувальний), аналітико-корекційний). Рівень сформованості професійної компетентності майбутніх практичних психологів визначався за
мотиваційно-аксіологічним, когнітивно-методологічним, організаційно-поведінковим, особистісно-рефлексивним критеріями. Представлено результати сформованості професійної компетентності майбутніх практичних психологів
на рівнях сформованості кожного з її компонентів. Педагогічний моніторинг результатів фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти здійснено з використанням комплексу діагностичних методик,
які дали змогу вивчити хід і результати поетапного розвитку всіх компонентів професійної компетентності та спостерігати динаміку її формування у студентів.
Результати, отримані на кожному етапі формувального етапу експериментального дослідження, засвідчили
ефективність упровадження розробленої системи фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах
вищої освіти. Достовірність результатів експериментального дослідження доведено шляхом аналізу та використання методів математичної статистики.
The article deals with analysis of the process and results of experimental study of efficiency of the pedagogical system
of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education. Achieving the goal provided use
of theoretical (content-analysis, systematization, concretization and synthesis), empirical and statistical methods for presenting
quantitative and qualitative analysis of empirical data of the pedagogical experiment results.
In accordance with the set goals, the logic of providing research and experimental work made it possible to substantiate its
stages, which were characterized by certain tasks, appropriate forms and methods of organization (organizational-prognostic,
substantive-procedural (that included two parts: ascertaining and forming), analytical-correctional). The level of formation
of professional competence of future practical psychologists has been defined by motivational-axiological, cognitive-methodological,
organizational-behavioral, personal-reflexive criteria. The results of formation of professional competence of future
practical psychologists at the levels of formation of each component have been presented. Pedagogical monitoring of results
of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education has been provided by using complex
of diagnostic methods that gave opportunity to study the process and results of gradual development of all components
of professional competence and observe the dynamics of its formation in students.
The results, obtained at each stage of forming stage of experimental study, have proved the efficiency of implementation
of the developed system of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education. The
reliability of experimental research results has been proved through the analysis and use of methods of mathematical statistics.