DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 74 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32650
Title: Організація експериментального дослідження та аналіз результатів функціонування системи фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти
Other Titles: Organization of experimental study and analysis of results of functioning of the system of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education
Authors: Синишина, Вікторія Михайлівна
Keywords: експериментальне дослідження
фахова підготовка
майбутні практичні психологи
критерії
компоненти
показники
рівні сформованості професійної компетентності
experimental study
vocational training
future practical psychologists
criteria
components
indicators
levels of formation of professional competence
Issue Date: 2020
Publisher: Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова
Citation: Синишина В. М. Організація експериментального дослідження та аналіз результатів функціонування системи фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти / В. М. Синишина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : збірник наукових праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Випуск 74. – C. 137-140. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.74.30
Abstract: Статтю присвячено аналізу перебігу та результатам експериментального дослідження ефективності педагогічної системи фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти. Досягнення мети передбачало використання теоретичних (контент-аналіз, систематизація, конкретизація та синтез), емпіричних і статистичних методів для презентації кількісного та якісного аналізу емпіричних даних результатів педагогічного експерименту. Згідно з поставленими цілями, логіка проведення дослідно-експериментальної роботи уможливила обґрунтування її етапів, які характеризувалися певними завданнями, відповідними формами й методами організації (організаційно- прогностичний, змістово-процесуальний (який охоплював дві частини: констатувальний і формувальний), аналітико-корекційний). Рівень сформованості професійної компетентності майбутніх практичних психологів визначався за мотиваційно-аксіологічним, когнітивно-методологічним, організаційно-поведінковим, особистісно-рефлексивним критеріями. Представлено результати сформованості професійної компетентності майбутніх практичних психологів на рівнях сформованості кожного з її компонентів. Педагогічний моніторинг результатів фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти здійснено з використанням комплексу діагностичних методик, які дали змогу вивчити хід і результати поетапного розвитку всіх компонентів професійної компетентності та спостерігати динаміку її формування у студентів. Результати, отримані на кожному етапі формувального етапу експериментального дослідження, засвідчили ефективність упровадження розробленої системи фахової підготовки майбутніх практичних психологів у закладах вищої освіти. Достовірність результатів експериментального дослідження доведено шляхом аналізу та використання методів математичної статистики.
The article deals with analysis of the process and results of experimental study of efficiency of the pedagogical system of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education. Achieving the goal provided use of theoretical (content-analysis, systematization, concretization and synthesis), empirical and statistical methods for presenting quantitative and qualitative analysis of empirical data of the pedagogical experiment results. In accordance with the set goals, the logic of providing research and experimental work made it possible to substantiate its stages, which were characterized by certain tasks, appropriate forms and methods of organization (organizational-prognostic, substantive-procedural (that included two parts: ascertaining and forming), analytical-correctional). The level of formation of professional competence of future practical psychologists has been defined by motivational-axiological, cognitive-methodological, organizational-behavioral, personal-reflexive criteria. The results of formation of professional competence of future practical psychologists at the levels of formation of each component have been presented. Pedagogical monitoring of results of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education has been provided by using complex of diagnostic methods that gave opportunity to study the process and results of gradual development of all components of professional competence and observe the dynamics of its formation in students. The results, obtained at each stage of forming stage of experimental study, have proved the efficiency of implementation of the developed system of vocational training of future practical psychologists in the institutions of higher education. The reliability of experimental research results has been proved through the analysis and use of methods of mathematical statistics.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32650
Appears in Collections:Випуск 74

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Synyshyna.pdf322.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.