У дисертації досліджується проблема вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музики у процесі фахового навчання, що знайшла вирішення у розробці, обгрунтуванні та експериментальній перевірці поетапної методики ефективного формування готовності студентів до роботи з вокально-хоровими колективами на праксеологічній основі. Розроблено компонентну структуру вокально-хорової підготовленості майбутніх учителів музики до роботи з учнями, що включає мотиваційно-адаптаційний, когнітивно-оцінний, діяльнісно-вольовий та творчо-регулятивний компоненти. Доведено, що вокально-хорова підготовленість майбутніх учителів музики у процесі фахового навчання залежить від дотримання наступних педагогічних умов: спонукання майбутніх учителів музики до мотивації для набуття якісної вокально-хорової підготовки; стимулювання студентів до самооцінки професійного розвитку у процесі музично-виконавської підготовки; заохочення та запровадження ініціативного шляху власного відбору вокально-хорового репертуару для самостійного вивчення; засвоєння навичок організації творчої педагогічної взаємодії з вокально-хоровим колективами; забезпечення майбутніх учителів музики достатніми знаннями щодо художньо-смислової інтерпретації вокально-хорових творів. Розроблена спеціальна поетапна методика формування готовності майбутніх учителів музики до роботи з вокально-хоровими колективами передбачає послідовність проведення педагогічної роботи означеного напрямку згідно спонукально-орієнтаційного, пізнавально-аналітичного процесуально-технологічного та креативно-моделюючого етапів. Ефективність застосування визначеного комплексу методів і прийомів підтверджено позитивною динамікою зростання всіх структурних компонентів досліджуваного явища, що дає підстави підкреслити доцільність та перспективність застосування авторської методики у системі вищої музично-педагогічної освіти.
В диссертации исследуется проблема вокально-хоровой подготовки будущих учителей музыки в процессе профессионального обучения, которая нашла решение в разработке, обосновании и экспериментальной проверке поэтапной методики эффективного формирования готовности студентов к работе с вокально-хоровыми коллективами на праксеологической основе. Разработана компонентная структура вокально-хоровой подготовленности будущих учителей музыки к работе с учащимися, которая включает мотивационно-адаптационный, когнитивно-оценочный, деятельноволевой и творчески-регулятивный компоненты. Определенны педагогические условия формирования вокально-хоровой подготовленности будущих учителей музыки в процессе профессионального обучения. Разработана специальная поэтапная методика формирования готовности будущих учителей музыки к работе с вокально-хоровыми коллективами предполагает последовательность проведения педагогической работы указанного направления в соответствии побудительноориентационного, познавательно-аналитического процессуальнотехнологического и креативио-моделирующего этапов. Эффективность использования определенного комплекса методов и приемов подтверждено положительной динамикой роста всех структурных компонентов исследуемого явления, что дает основания подчеркнуть целесообразность и перспективность применения авторской методики в системе высшего музыкально-педагогического образования.
The problem of vocal and choral preparation of future music teachers in the process of vocational training is investigated in the thesis. It found a solution in the development, justification and experimental verification of the step-by-step methodology of effective formation of students' readiness to work with vocal and choral groups on a praxeological basis. A component structure of the vocal-choral preparedness of future music teachers for work with students has been developed, which includes motivational-adaptive, cognitive-evaluative, active-volitional and creative-regulatory components. Pedagogical conditions for the formation of vocal and choral readiness of future music teachers in the process of vocational training are determined. A special step-by-step methodology for forming the readiness of future music teachers to work with vocal choral ensembles presupposes a sequence of pedagogical work in this direction in accordance with the incentive-orientational, cognitive-analytical process-technological and creative-modeling stages. The effectiveness of the use of a certain set of methods and techniques is confirmed by the positive dynamics of growth of all the structural components of the phenomenon under investigation, which gives grounds to emphasize the appropriateness and perspectivity of using the author's methodology in the system of higher musical and pedagogical education.