ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Пролеєв, Сергій | |
dc.date.accessioned | 2020-07-13T09:26:14Z | |
dc.date.available | 2020-07-13T09:26:14Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Пролеєв С. Шанси освіти у глобальному світі / С. Пролеєв // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2019. – № 2 (25). – C. 35-55. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30426 | |
dc.description.abstract | У статті розглядається виклик освітній системі, який постає з соціокультурного кон-тексту та умов глобального світу. Робиться наголос на культурно-історичному характері виникнення та розвитку інституту освіти. Специфіка його нинішнього стану пов’язується з переходом від стану «всезагальної освіченості», властивого добі модерну, до локалізації освіченості в спеціалізованих групах та середовищах як харак-терного тренду глобальної дійсності (феномен «освітнього архіпелагу»). В цих умовах шкільна освіта отримує особливе призначення. Вона стає за-сновком здатності особи до самовизначення в мінливому і позбавленому об’єктивної єдності світі. Відповідно на перший план висувається обдарова-ність як потенціал розвитку особи. Аналізуються хиби розхожого розуміння обдарованості, виявляється її зв’язок з сутністю людини. Розкривається сенс обдарованості як негативної та позитивної освітніх задач. Ключовим результатом розвитку обдарованості в школі складає відкриття учнем свого покликання. У вигляді покликання особа відкриває смислову перспекти-ву свого життя та визначає сценарій життєдіяльності в дорослому стані. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассматривается вызов образовательной системе, который воз-никает из социокультурного контекста и условий глобального мира. Дела-ется упор на культурно-историческом характере возникновения и развития института образования. Специфика его нынешнего состояния связывается с переходом от состояния «всеобщей образованности», свойственного эпохе модерна, к локализации образованности в специализированных группах и сообществах как характерного тренда глобальной действительности (фе-номен «образовательного архипелага»). В этих условиях школьное обра-зование получает особое предназначение. Оно становится предпосылкой способности личности к самоопределению в меняющемся мире, лишенном объективного единства. Соответственно на первый план выдвигается ода-ренность как потенциал развития личности. Анализируются недостатки расхожего понимания одаренности, показывается ее связь с сущностью человека. Раскрывается смысл одаренности как негативной и позитивной образовательных задач. Важнейшим результатом развития одаренности в школе составляет открытие учеником своего призвания. В виде призвание личность открывает смысловую перспективу своей жизни и определяет сценарий жизнедеятельности во взрослом состоянии. | ua |
dc.description.abstract | The article considers the challenge to the educational system, which arises from the sociocultural context and the conditions of the global world. The em-phasis is on the cultural and historical nature of the emergence and development of the institution of education. The specifics of its current state consists in the transition from the state of “universal education” characteristic of the modern time to the localization of education in specialized groups and communities as a characteristic trend of global reality (the phenomenon of “educational archipela-go”). In these conditions, school education receives a special purpose. It becomes a prerequisite for an individual’s ability to self-determination in a changing world devoid of objective unity. Accordingly, giftedness as a potential for personality de-velopment comes to the fore. The shortcomings of the common understanding of giftedness are analyzed, its relationship with the essence of man is shown. The meaning of giftedness as a negative and positive educational task is revealed. The most important result of the development of giftedness in the school is the discov-ery by the student of his vocation. In the form of a vocation, a person opens the se-mantic perspective of his life and determines the scenario of life in an adult state. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | глобалізація | ua |
dc.subject | криза освіти | ua |
dc.subject | школа | ua |
dc.subject | обдарованість | ua |
dc.subject | покликання особи | ua |
dc.subject | глобализация | ua |
dc.subject | кризис образования | ua |
dc.subject | школа | ua |
dc.subject | одаренность | ua |
dc.subject | призвание личности | ua |
dc.subject | globalization | ua |
dc.subject | education crisis | ua |
dc.subject | school | ua |
dc.subject | giftedness | ua |
dc.subject | personal vocation | ua |
dc.subject.classification | 37/022 | ua |
dc.title | Шанси освіти у глобальному світі | ua |
dc.title.alternative | Chances of education in the global world | ua |
dc.type | Article | ua |