Сучасна реформа пенітенціарної системи України вимагає суттєвих змін у змісті та якості підготовки майбутніх офіцерів-пенітенціаріїв, які здатні виконувати свої професійні обов’язки на високому професійному рівні. Професійній підготовці майбутніх офіцерів ДКВС України притаманні певні особливості, обумовлені специфікою служби та вимогами нормативних документів, а також ступеневий характер. Результатом даного процесу є професійна компетентність офіцера. Розглянуто та виконано аналіз процесу традиційної системи професійної підготовки майбутніх офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України з урахуванням визначеної структури і основних компонентів їх професійної підготовки: цільового; змістовного; операційно-дійового; контрольно-регулювального та ресурсного. Результати аналізу традиційної системи підготовки офіцерів Державної кримінально-виконавчої служби України вказують на наявність певних суперечностей у цьому процесі, що дозволяє вести мову про існування певної проблеми. З метою усунення суперечностей, що були виявлені під час дослідження, та формування високого рівня професійної компетентності офіцерів ДКВС України необхідно суттєво оновити навчально-методичне забезпечення фахової підготовки, а саме методики навчання курсантів і слухачів за рахунок посилення компоненту практико-орієнтовного навчання, шляхом впровадження кейсів, ділових ігор, спеціалізованих тренінгів, інших інноваційних форм і методів навчання під час вивчення фахових і спеціальних дисциплін, вдосконалити форми і методи моніторингу і контролю якості процесу фахової підготовки на першому та другому рівнях освіти.
The current reform of the penitentiary system of Ukraine requires significant changes in the content and quality of future penitentiary officers` training who are able to conduct their professional responsibilities at a high professional level. The professional training of future officers of the Criminal and Executive Service of Ukraine is characterized by certain peculiarities caused by the service specifics and the requirements of normative documents, as well as the degree character. The result of this process is the officer’s professional competence.
The process of traditional system of professional training for future officers of the State Criminal and Executive Service of Ukraine is analyzed, considering the defined structure and main components of their professional training: targeted; meaningful; operationally-effective; control and resource.
The results of the traditional system analysis of officers` training of the State Criminal and Executive Service of Ukraine indicate that there are some contradictions in this process, which allows to speak about a certain problem existence. In order to eliminate the contradictions, revealed during the research, and to create a high level of officers` professional competence of the State Criminal and Executive Service of Ukraine, it is necessary to substantially renew the educational and methodological support of professional training, namely the teaching methods of cadets and students by strengthening the component of practical-oriented training, through the introduction of practical cases, business games, specialized trainings, other innovative forms and teaching methods while studying professional and specialty disciplines, as well as to improve forms and methods of monitoring and quality control of the professional training process in the first and second levels of education.