Висвітлено нагальний стан проблеми становлення та розвитку системи професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти. Проведено аналітичний огляд наукової думки дослідників сучасності. Схарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку вітчизняної вищої освіти. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення передового досвіду зарубіжних країн у контексті вищої освіти. Визначено ключові параметри для забезпечення конкурентоспроможності фахівця зазначеної галузі: високий загальний рівень розвитку національної систем освіти; засвоєння нового і передового досвіду, набутого в процесі співробітництва із зарубіжними країнами, забезпечення якості послуг на внутрішньому і зовнішньому ринках освітніх послуг; наявність якісної освітньої і дослідницької інфраструктури; розвиток стратегічного партнерства, розвиток мобільності тощо. З’ясовано шляхи модернізації професійної підготовки спеціальних психологів у вищих навчальних закладах. Отже, у статтідосліджено сучасний стан проблеми професійної підготовкиспеціальних психологів. Аналізуються практичні аспекти її вдосконалення. Розглядаються різноманітні методики наукових пошуків у межах означеної проблеми дослідження. На основі проведеного аналізу уточнено зміст професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освітита визначено компоненти структури готовності майбутнього конкурентоспроможного фахівця-психолога (в аспекті інноваційної діяльності), підготовленого до роботи в сучасних ринкових умовах.
Освещено актуальное состояние проблемы становления и развития системы профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования. Проведен аналитический обзор научной мысли исследователей современности. Охарактеризованы концепции реформирования, базисы перспективного видения развития отечественного образования. Акцентируется внимание на важности и необходимости изучения и воплощения передового опыта зарубежных стран в контексте высшего образования. Определены ключевые параметры для обеспечения конкурентоспособности специалиста данной отрасли: высокий общий уровень развития национальной системы образования; усвоения нового и передового опыта, приобретенного в процессе сотрудничества с зарубежными странами, обеспечение качества услуг на внутреннем и внешнем рынках образовательных услуг; наличие качественной образовательной и исследовательской инфраструктуры; развитие стратегического партнерства, развитие мобильности. Отслежено пути модернизации профессиональной подготовки специальных психологов в высших учебных заведениях.
Итак, в статье исследовано современное состояние проблемы профессиональной подготовки специальных психологов. Анализируются практические аспекты ее совершенствования. Рассматриваются различные методики научных поисков в рамках обозначенной проблемы исследования. На основе проведенного анализа уточнено содержание профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования и определены компоненты структуры готовности будущего конкурентоспособного специалиста-психолога (в аспекте инновационной деятельности), подготовленного к работе в современных рыночных условиях.
The current state of the problem of formation and development of the system of psychologists’ professional training in the sphere of special education is covered. An analytical review of scientific of contemporary researchers’ thought is conducted. The concepts of reforming, bases of a perspective vision of development of domestic education are characterized. The attention is focused on the importance and necessity of studying and providing the best practices of foreign countries in the context of higher education. The key parameters for ensuring the competitiveness of a specialist in this sphere are determined: a high overall level of development of the national education system; assimilation of new and advanced experience acquired in the process of cooperation with foreign countries; ensuring the quality of services in the internal and external markets of educational services; availability of quality educational and research infrastructure; development of strategic partnership; development of mobility. Tracks of modernization of special psychologists’proffesional training in higher educational institutions are tracked. So, the present-day state of specialized psychologists’ professional training is explored. The practical aspects of its improving are analyzed. Various methods of scientific research within the framework of the indicated research problem are considered. On the basis of the analysis, the content of psychologists’ professional training in the field of special education is clarified and the components of the readiness structure of the future competitive specialist-psychologist (in the aspect of innovative activity) prepared for work in modern market conditions are determined.