Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні концепції автономії індивіда у контексті невизначеності освітніх орієнтирів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мартюшева, А.
dc.date.accessioned 2020-06-05T14:49:08Z
dc.date.available 2020-06-05T14:49:08Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Мартюшева, А. Сучасні концепції автономії індивіда у контексті невизначеності освітніх орієнтирів / А. Мартюшева // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – № 2 (13). – C. 333-346. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29324
dc.description.abstract Філософія постмодернізму, з одного боку, стала поштовхом до перегляду монологічної моделі викладацької діяльності і надання учням простору для творчої самореалізації в навчальному процесі. Однак, з іншого боку, автономія учнівської молоді у межах постмодерного світогляду залишається явищем невизначеним у зв’язку з принциповою невизначеністю у ньому поняття автономії. З одного боку, це дає простір для його інтерпретацій, однак, з іншого, робить його вразливим до зацікавлених маніпуляцій. Сучасні концепції автономії, виходячи за межі постмодерного світогляду, формують рамкове визначення автономії, концентруючись не на віднайденні її сутності, а на процедурі її здійснення, що знижує маніпулятивні ризики, при цьому уникаючи регресу в понятійну тотальність модерного зразку. ua
dc.description.abstract Философия постмодернизма, с одной стороны, стала толчком к пере-смотру монологической модели преподавательской деятельности и предоставлению учащимся пространства для творческой самореализации в ходе учебного процесса. Однако, с другой стороны, автономия учащейся молодежи в рамках постмодернистского мировоззрения остается явлением не-определенным в связи с принципиальной неопределенностью в нём понятия автономии. С одной стороны, это дает простор для его интерпретаций, однако, с другой, делает его уязвимым к заинтересованным манипуляциям. Современные концепции автономии, выходя за пределы постмодерного мировоззрения, формируют рамочное определение автономии, концентрируясь не на отыскании ее сущности, а на процедуре ее осуществления, что снижает манипулятивные риски, при этом избегая регресса в понятийную тотальность модерного образца. ua
dc.description.abstract Philosophy of postmodernism, on the one hand, became the impetus for the revision of the monological model of teaching and for providing students enough space for creative self-realization during the training process. However, on the other hand, the autonomy of students within the postmodern worldview remains uncertain phenomenon because of the fundamental uncertainty of the concept of autonomy in it. On the one hand, it creates the space for interpretations, but on the other, makes the notion vulnerable to the different manipulations. Going beyond the postmodern worldview, contemporary approaches to autonomy form its framework definition, focusing not on its nature, but on the procedure for its implementation, which reduces the risks of manipulations without returning to the modern totality of concepts. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject індивід ua
dc.subject автономія індивіда ua
dc.subject освітні орієнтири ua
dc.subject постмодерний світогляд ua
dc.subject индивид ua
dc.subject автономия индивида ua
dc.subject образовательные ориентиры ua
dc.subject постмодернистское мировоззрение ua
dc.subject the individual ua
dc.subject the autonomy of the individual ua
dc.subject educational guidance ua
dc.subject postmodern worldview ua
dc.subject.classification 123.1+37.014 ua
dc.title Сучасні концепції автономії індивіда у контексті невизначеності освітніх орієнтирів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу