Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Універсальний метод учителя-незнайка, або емансипація через навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шевчук, Д.
dc.date.accessioned 2020-06-05T14:33:02Z
dc.date.available 2020-06-05T14:33:02Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Шевчук, Д. Універсальний метод учителя-незнайка, або емансипація через навчання / Д. Шевчук // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – № 2 (13). – C. 159-165. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29317
dc.description.abstract У рецензії розглянуто та проаналізовано основні ідеї, що представлені в праці Жака Рансьєра «Учитель-незнайко». Зокрема, зосереджено увагу на суті універсального методу навчання, що виводиться із педагогіки Жозефа Жакото. Цей метод протиставляється безперервним поясненням, що доволі часто можемо зустріти на уроках чи семінарах. Пояснення, твердить Рансьєр, закладає регресію, що виявляється нескінченним нагромадженням аргументів. Зупинити це може лише пояснювач, визнавши, що пояснень достатньо. Метод Жакото мав важливі антропологічні наслідки. Він грунтується на розумінні людини як волі, якій підкоряється розум. При цьому немає розуму вищого чи нижчого. Крім того, універсальний метод має соціальні та політичні наслідки. Жак Рансьєр презентує універсальний метод як засіб реалізіації емансипативного проекту, який має привести до розкріпачення розуму. ua
dc.description.abstract В рецензии рассмотрены и проанализированы основные идеи, которые представлены в работе Жака Рансьера «Учитель-незнайка». В частности, обращено внимание на сущность универсального метода обучения, который выводится из педагогики Жозефа Жакото. Этот метод противопоставляется беспрерывным объяснениям, которые довольно часто можем встретить на уроках и семинарах. Объяснения, как утверждает Рансьер, закладывает регрессию, которая оказывается нескончаемым нагромождением аргументов. Остановить это может только тот, кто объясняет, если признает, что объяснений достаточно. Метод Жакото имел важные антропологические следствия. Он основывается на понимании человека как воли, которая подчиняется разуму. При этом нет разума высшего или низшего. Кроме того, универсальный метод имеет социальные и политические последствия. Жак Рансьер представляет универсальный метод как средство реализации эмансипативного проекта, который должен привести к освобождению разума. ua
dc.description.abstract The review is dedicated to analysis of the main ideas in Jacques Rancière’s book «The ignorant schoolmaster». Author pays attention to the essence of universal method of teaching that can be find in Joseph Jacotot’s pedagogical theory. This method is opposed to explanations that quite often can be found on the lessons and semianars. As Rancière states, the explanations provide regression manifested endless accumulation of arguments. To stop this can only explanator by recognizing that explanation enough. Jacotot’s method had important anthropological implications. It is based on an understanding of human as will, which complies with the mind. There are no higher or lower minds. In addition, universal method has social and political implications. Jacques Rancière presents a universal method as a mean for realization of emancipative project, which should lead to the emancipation of the mind. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject універсальний метод ua
dc.subject Жозеф Жакото ua
dc.subject пояснення ua
dc.subject політична філософія ua
dc.subject філософія освіти ua
dc.subject емансипація ua
dc.subject розум ua
dc.subject универсальный метод ua
dc.subject объяснение ua
dc.subject политическая философия ua
dc.subject философия образования ua
dc.subject эмансипация ua
dc.subject разум ua
dc.subject universal method ua
dc.subject Joseph Jacotot ua
dc.subject explanation ua
dc.subject political philosophy ua
dc.subject philosophy of education ua
dc.subject emancipation ua
dc.subject mind ua
dc.subject.classification 1:32+37.0 ua
dc.title Універсальний метод учителя-незнайка, або емансипація через навчання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу