Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формирование человеко-гео-космомерного мышления в инженерном образовании

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Герасимова, И.
dc.date.accessioned 2020-06-03T12:51:21Z
dc.date.available 2020-06-03T12:51:21Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Герасимова И. Формирование человеко-гео-космомерного мышления в инженерном образовании / И. Герасимова // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - № 1 (20). - С. 79-96. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29232
dc.description.abstract Globalisation processes covering a planetary nature, and the planetary community, create new problems of synergetics education. Threats increasing global risks are forcing the scientific community to shift towards cooperation and joint solution of planetary problems. In this paper the author develops the idea of forming a multidimensional thinking, appropriate to the future of civilization. The concept of convergence is used as key to the integration of humanitarian and technological in engineering education. The author develops the idea of transdisciplinary approach in training specialists for higher education. New approaches in the formation of the methodological thinking in the project activities offer, the main characteristics of which will be the ability to anticipate risks. ua
dc.description.abstract Глобалізаційні процеси, що охоплюють планетарну природу і планетарне співтовариство, породжують нові проблеми синергетики освіти. Загрози зростаючих глобальних ризиків змушують наукове співтовариство переорієнтуватися в напрямку співпраці та спільного вирішення планетарних проблем. У статті розвиваються ідеї формування багатовимірного мислення, відповідного майбутній цивілізації. Поняття конвергенції розглядається як ключове на шляху об’єднання гуманітарного і технічного в інженерній освіті. Розвиваються ідеї трансдисциплінарного підходу в навчанні фахівців вищої школи. Пропонуються нові підходи у формуванні методологічного мислення в проективній діяльності, характерною рисою якого стане здатність передбачати ризики. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject synergetics of education ua
dc.subject complexity ua
dc.subject global risks ua
dc.subject transdisciplinarity ua
dc.subject convergence of humanitarian and technical ua
dc.subject self-education ua
dc.subject the art of thinking ua
dc.subject синергетика освіти ua
dc.subject складність ua
dc.subject глобальні ризики ua
dc.subject трансдисциплінарність ua
dc.subject конвергенція гуманітарного і технічного ua
dc.subject самоосвіта ua
dc.subject мистецтво мислення ua
dc.subject.classification 130.2+378.4 ua
dc.title Формирование человеко-гео-космомерного мышления в инженерном образовании ua
dc.title.alternative The Formation of Human-geo-kosmodimensional Thinking in Engineering Education ua
dc.title.alternative Формування людино-гео-космомірного мислення в інженерній освіті ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics