ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.date.accessioned | 2020-06-01T07:16:07Z | |
dc.date.available | 2020-06-01T07:16:07Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | "Освіта для майбутнього : роздуми над ювілейною доповіддю Римського клубу" (в межах конференції «Інновації в освіті : ціннісно-компетентнісний підхід» 29 травня 2018 року) : Круглий стіл // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2018. – № 2 (23). – C. 70-99. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29146 | |
dc.description.abstract | Під такою назвою відбулось засідання Круглого столу, організованого Українським синергетичним товариством в рамках науково-практичної конференції «Інновації в освіті: ціннісно-компетентнісний підхід», що пройшла 29 травня 2018 року в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Традиційно для таких засідань роль медіатора виконувала Президент Українського синергетичного товариства професор Ірина Добронравова. У виступах учасників були висловлені думки щодо певного резонансу тез доповіді Римського клубу з ідеями синергетики: заклик до відмови від редукціонізму і лінійного мислення, визнання цілісного підходу до розуміння наявної ситуації на планеті і вироблення плану дій для сприятливих перспектив, заклик до синергії дії та балансу стійкого розвитку, заклик до дисциплінарної комплементарності в дослідженнях і навчанні. Акцентувалося на філософських засадах необхідної трансформації мислення, яке має стати інтегральним, на ідеях «нового Просвітництва», політики «глобального громадянства», стратегіях освіти як «грамотності щодо майбутнього», яка базується на коннективізмі, на універсальних цінностях і повазі до культурних відмінностей, яка фокусується на стійкому розвитку, яка виходить з плюралізму змісту і є інклюзивною, тобто включає весь спектр суперечливих і комплементарних перспектив, не обмежується аналітичним, а культивує інтегральне мислення. Зроблено висновок, що ця доповідь має безумовно велике методологічне значення для освітніх досліджень та освітньої політики, особливо в проясненні проблем стійкого (збалансованого) розвитку, глобалізації, інтернаціоналізації та становлення глобального громадянського суспільства. Освіта для стійкого розвитку та її складова – Освіта для глобального громадянства є релевантними в контексті поставлених цією доповіддю проблем планетарного розвитку людства. | ua |
dc.description.abstract | Под таким названием состоялось заседание Круглого стола, организованного Украинским синергетическим обществом в рамках научно-практической конференции «Инновации в образовании: ценностно-компетентностный подход», прошедшей 29 мая 2018 г. в Национальном педагогическом университете имени М. П. Драгоманова. Традиционно для таких заседаний роль медиатора выполняла президент Украинского синергетического общества профессор Ирина Добронравова. В выступлениях участников были высказаны мнения относительно определенного резонанса тезисов Римского клуба с идеями синергетики: призыв к отказу от редукционизма и линейного мышления, признание целостного подхода к пониманию сложившейся ситуации на планете и выработки плана действий для благоприятных перспектив, призыв к синергии действия и балансу устойчивого развития, призыв к дисциплинарной комплементарности в исследованиях и обучении. Акцентировалось на философских основаниях необходимой трансформации мышления, которое должно стать интегральным, на идеях «нового Просвещения», политике «глобального гражданства», стратегиях образования как «грамотности относительно будущего», которая базируется на коннективизме, на универсальных ценностях и уважении к культурным различиям, фокусируется на устойчивом развитии, на образовании, которое исходит из плюрализма содержания и является инклюзивным, то есть включает весь спектр противоречивых и комплементарных перспектив, не ограничивается аналитическим, а культивирует интегральное мышление. Сделан вывод, что этот доклад имеет, безусловно, большое методологическое значение для образовательных исследований и образовательной политики, особенно в прояснении проблем устойчивого (сбалансированного) развития, глобализации, интернационализации и становления глобального гражданского общества. Образование для устойчивого развития и его составляющая – образование для глобального гражданства являются релевантными в контексте поставленных этим докладом проблем планетарного развития человечества. | ua |
dc.description.abstract | Under this title, a meeting of the Round Table organized by the Ukrainian Synergetic Society was held within the framework of the scientific-practical conference “Innovations in Education: Value-Competence Approach”, held on May 29, 2018 at the Dragomanov National Pedagogical University. Traditionally, for such meetings, the role of moderator was performed by the president of the Ukrainian Synergetic Society, Professor Iryna Dobronravova. The participants expressed views on a certain resonance of the theses of the Rome Club with the ideas of synergetics: a call to abandon reductionism and linear thinking, recognition of a holistic approach to understanding the current situation on the planet and developing an action plan for favorable prospects, calling for synergy of action and a balance of sustainable development , call for disciplinary complementarity in research and training. It focused on the philosophical foundations of the necessary transformation of thinking, which should become integral, on the ideas of the “new Enlightenment”, the “global citizenship” policy, education strategies as “literacy about the future”, which is based on connectivity, universal values and respect for cultural differences, focuses on sustainable development, on education, which comes from the pluralism of content and is inclusive, that is, it includes the whole range of contradictory and complementary perspectives, not limited to analytical, but cultivates integral thinking. It is concluded that this report is certainly of great methodological importance for educational research and educational policy, especially in clarifying the problems of sustainable (balanced) development, globalization, internationalization and the development of a global civil society. Education for sustainable development and its component – education for global citizenship are relevant in the context of the problems posed by this report of the planetary development of humanity. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | Римський клуб | ua |
dc.subject | глобалізація | ua |
dc.subject | синергетика | ua |
dc.subject | нове Просвітництво | ua |
dc.subject | стійкий розвиток | ua |
dc.subject | підтримувана цивілізація | ua |
dc.subject | освітні інновації | ua |
dc.subject | ціннісно-компетентнісний підхід | ua |
dc.subject | Римский клуб | ua |
dc.subject | глобализация | ua |
dc.subject | новое Просвещение | ua |
dc.subject | устойчивое развитие | ua |
dc.subject | поддерживаемая цивилизация | ua |
dc.subject | образовательные инновации | ua |
dc.subject | ценностно-компетентностный подход | ua |
dc.subject | Club of Rome | ua |
dc.subject | globalization | ua |
dc.subject | synergetics | ua |
dc.subject | new Enlightenment | ua |
dc.subject | sustainable development | ua |
dc.subject | supported civilization | ua |
dc.subject | educational innovations | ua |
dc.subject | value-competence approach | ua |
dc.subject.classification | 167.7:37.013 | ua |
dc.title | "Освіта для майбутнього: роздуми над ювілейною доповіддю Римського клубу" (в межах конференції «Інновації в освіті: ціннісно-компетентнісний підхід» 29 травня 2018 року): Круглий стіл | ua |
dc.type | Article | ua |