Стаття присвячена одній із актуальних сьогодні проблем організації управління неформальною освітою вчителів початкової школи, особливо розкривається питання особливостей вибору ресурсів для розвитку професійної компетентності
вчителів початкової школи в системі неформальної післядипломної освіти. Незважаючи на достатню дослідженість самого поняття “професійна компетентність” і її складників, розвиток професійної компетентності,
у статті вперше подається мобільна модель розвитку професійної компетентності вчителів початкової школи засобами неформальної освіти. Обґрунтовуються переваги засобів неформальної освіти й надаються рекомендації щодо вибору ресурсів для розвитку професійної компетентності вчителів початкової школи в системі неформальної післядипломної освіти. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури подаються наявні погляди щодо поняття й важливості творчої діяльності під час розвитку професійної компетентності педагога, розкриваються підходи до визначення поняття “творча особистість” та основні якісні особистісні характеристики творчої особистості педагога, розвиток яких сприятиме розвитку професійної компетентності. Розкриваються компоненти професійної компетентності вчителів початкової школи, описуються детально етапи розвитку професійної компетентності відповідно
до стажу, категорії та віку учителів: мотиваційний, змістовий і технологічний. Надаються блоки ресурсів неформальної освіти для розвитку професійної компетентності вчителів початкової школи: пізнавальний, методично-
технологічний і практичний. Даються рекомендації щодо вибору та застосування ресурсів неформальної освіти відповідно до етапів розвитку професійної компетентності учителів. Особлива увага приділяється управлінським аспектам організації розвитку професійної компетентності вчителів початкової школи в системі неформальної післядипломної
освіти. Надаються рекомендації керівнику щодо вибору ресурсів неформальної освіти як для окремого освітнього закладу, так і для освітнього округу. Саме завдяки такому підходу до розвитку професійної компетентності
вчителів початкової школи мудрий керівник допоможе кожному учителеві прокласти власний шлях професіонала, майстра своєї справи.
This article is devoted one of the topical todays problem of nonformal education management of elementary school teachers,
expecially issue of the choice futures of resoorces of professional competence development of elementary school teachers in system of nonformal continuing education. Despite good research of the concept of professional competence in this article given mobile model of professional competence development of elementary school teachers with means of nonformal education.
Motivated the advantages of nonformal education means and given recommendations for choice of resources for professional
competence development of elementary school teachers in system of nonformal continuing education. On the basis of the analysis of phychoiogical and pedagogical literature given existing views of concept and importance of teachers activity by professional competence development, opened the main thoughts of definition of the concept of “creative personality” and main qualitative personal characteristics of teachers creative personality, development of this personal characteristics assists professional competence development. Opened the components of elementaryschool teachers professional competence, detailed described the stages of professional competence development according to teachers' experience, category and age: motivation,
content and technology. Given blocks of nonformal education resources and recommendations for using of this resources according to teachers' professional competence development. Given recommendations for choice and using nonformal education
resources according to teachers' stages of professional competence development. The main attention is given administrative aspects of professional competence development of elementary school teachers in system of nonformal continuing education. Given recommendations for the head of educational branch for the choice of nonformal education resources. This approach to professional competence development of elementary school teachers is important for every wise head of educational branch by helping teachers to make his own good professional way.