Global changes, which take place in all spheres of vital functions of our society made actual the problem of modernization and reformation of the trade education system, which orders the precedence of the man and his ability to perceive reality integrally, creates the world picture in unity with many phenomena and processes which develop. It allows the subjects to embrace problems holistically, understanding their copulas and co-operations. The most meaningful conceptual basis of updating the maintenance of trade education and, moreover, his strategy for today becomes the competent approach. It is indicated in the article, that appearance of the competent approach is conformity to law of the system of education development, that conditioned by the search of ways of its approaching to the necessities of the society, which develops constantly. The competent approach which is fixed in basis of strategy of modernization of national higher athletic education is one of the most adequate answers of the system educations on requirements, which are produced by modern society. An author specifies on the essence that that is the complex and the computer-integrated approach. Realization of the competent approach in higher athletic education assists preparation of skilled, competitive at the market of labor trainers of fitness, apt at professional activity in industry of fitness at the level of world standards, ready to the permanent professional increase, social and professional mobility. The competent approach in professional preparation of future fitness trainers refocuses on traditional educational paradigm from repressing translation of the prepared knowledge and forming skills on creation in higher educational establishment of terms for a capture students by a professional competence and capabilities, which are determined by readiness of graduating student to independence, responsibility, productive activity, flexibility and decision of professional tasks in industry of fitness.
У статті вказано, що поява компетентнісного підходу є закономірністю розвитку системи вищої освіти та обумовлено пошуком шляхів її наближення до потреб суспільства, які постійно розвиваються. Компетентнісний підхід, що покладений в основу стратегії модернізації вітчизняної вищої фізкультурної освіти, є одним з найбільш адекватних відповідей системи професійної підготовки майбутніх фітнес-тренерів на вимоги, які пред’являє до неї сучасне суспільство. Автор вказує, що за своєю сутністю компетентнісний підхід є комплексним та інтегрованим підходом. Реалізація компетентнісного підходу у вищій фізкультурній освіті сприяє підготовці кваліфікованих, конкурентоздатних на ринку праці фітнес-тренерів, здатних до професійної діяльності у фітнес-індустрії на рівні світових стандартів, готових до постійного професійного зростання, соціальної і професійної мобільності.