На прикладі дослідження концептуальних засад науково-педагогічної школи академіка Н. Г. Ничкало вивчається
система концептуально-педагогічних засад науково-педагогічної школи академіка Н. Г. Ничкало. Проведене дослідження дає можливість стверджувати, що важливим засобом формування особистості сучасного фахівця є культурологічний складник. Дослідження алгоритму науково-теоретичних аспектів інноваційних змін у системі вищої школи
показує, що від розвитку інноваційного складника сучасних закладів вищої освіти залежить гуманітарна безпека суспільства. Педагогіка, виконуючи свої історичні завдання, створює передумови для утвердження якісних інноваційних
процесів педагогічної взаємодії. Входження України до світового освітнього та економічного співтовариства, глобалізація світової економіки викликає необхідність змін у характері професійної освіти (у її спрямованості, цілях, змісті), усе більш явно орієнтуючи її на творчий розвиток людини, на творчу ініціативу, самостійність, конкурентоздатність, мобільність майбутніх фахівців. На прикладі дослідження досвіду науково-педагогічної школи академіка Н. Г. Ничкало накреслюється алгоритм системних процесів, в основі яких лежить формування комунікативної компетентності студентів, системне й еволюційне осмислення дискурсу сучасної освіти та забезпечення варіативних технологій культурологічної освіти студентів. Для успішної реалізації завдань сучасної особистісно зорієнтованої освіти важливим є формування культурологічної компетентності вихованців, яка становить основу гуманітарної безпеки сучасності, складовими частинами якої є інформаційна та психологічна безпека сучасного суспільства. Гармонія соціуму залежить від гармонійного становлення особисті на всіх етапах навчальної діяльності. У даних процесах важливим є дослідження науково-теоретичних аспектів формування алгоритму інноваційних змін у системі сучасної освіти.
On the example of research of conceptual foundations of the scientific-pedagogical school of academician N. G. Nychkalo
the system of conceptual and pedagogical foundations of the Academic School of academician N. G. Nychkalo. The conducted
research makes it possible to claim that an important means of forming the personality of a modern specialist is the cultural
component. The study of the algorithm of scientific-theoretical aspects of innovative changes in the higher education system
shows that the humanitarian security of society depends on the development of the innovative component of modern higher
education institutions. Pedagogy, while performing its historical tasks, creates the preconditions for the approval of qualitative
innovative processes of pedagogical interaction. Ukraine’s accession to the world educational and economic community, the globalization of the world economy necessitates changes in the nature of vocational education – in its orientation, goals, content – increasingly explicitly orienting it to the creative development of the person, to the creative initiative, independence, competitiveness, mobility of future specialists. On the example of research of the experience of the scientific-pedagogical school of academician N. G. Nychkalo the algorithm of systemic processes, based on the formation of students ‘communicative competence, the systematic evolutionary understanding of the discourse of modern education and the provision of varied technologies of students’ cultural education are outlined. For the successful realization of the tasks of modern personally oriented education, it is important to form the cultural competence of the pupils, which forms the basis of the humanitarian security of the present, the components of which are the information and psychological security of the modern society. The harmony of the society depends on the harmonious formation of the individual at all stages of the educational activity. In these processes it is important to study the scientific and theoretical aspects of the formation of the algorithm of innovative changes in the system of modern education.