Об’єктом дослідження є історіософський діалог з питань взаємовпливу історичних, культурних, зокрема художніх, процесів Заходу і Сходу на прикладах історіографічного аналізу наукової думки з урахуванням принципу історизму.
Хронологічні рамки дослідження охоплюють новий час – ХУІІІ – ХХст. - період, підготовлений Ренесансом та Реформацією. Під впливом зовнішнього фактору на Сході створюється так звана “третинна модель”. Традиційний менталітет людини на Сході змінюється, що не могло не відбитися на культурі.
Мета дослідження – розглянути, як ставилась і вирішувалась проблема діалогу культур Заходу і Сходу науковою думкою ХУШ-ХХ ст., а також, визначити методологічні та методичні особливості вивчення культурних процесів із урахуванням художньої культури країн Заходу і Сходу; розробити концепцію дослідження історико-культурних процесів.
Результати дослідження викладені у монографіях, навчальному посібнику, методичних розробках, авторських статтях та надрукованих матеріалах, тезах виступів на наукових конференціях.
The object of the historiosophical dialogue about questions of mutual influence of historical and cultural processes of East and West based on the historiographical analysis of scientific intention with calculation of principle of historism with attraction of artistic culture.
The chronological frames of investigation are embraced the modern time – XVIII-XX centuries – the period, which had prepared by the Renaissance and the Reformation, the original mental and cultural center of development of capitalism.
The aim of investigation is consideration how the problem of dialogue of cultures of East and West by scientific thought of XVIII-XX centuries had been put and viewed, and also to determine methodical and methological peculiarities of study the artistic cultures of two regions, to add it by modern views, to prove new approaches of modern scientific view in the definition of possibilities and meaning of further development of mutual cultural contacts, processes of West and East.
The results of investigation are presented in monograph, educational textbook, methodical workings, author’s articles and publications, thesises of appearances at different scientific conferences.