У статті вивчається проблема забезпечення якості освітньої діяльності вищих шкіл Польщі в контексті побудови
Європейського простору вищої освіти. Обґрунтовано важливість та актуальність зазначеної проблеми, а також
необхідність вивчення іноземного досвіду. Зроблено акцент на доцільності впровадження й розвитку систем забезпечення якості освітньої діяльності, оскільки в освітніх документах, підписаних у контексті створення Європейського простору вищої освіти, забезпечення якості й підвищення освітніх послуг розглядається як одне з пріоритетних завдань. Виокремлено основні напрями забезпечення якості освітньої діяльності, що впроваджуються в закладах вищої освіти Польщі. Обґрунтовано засадничі принципи розвиту системи забезпечення якості вищої освіти польських
вищих шкіл. Установлено, що в освітньому просторі Польщі якість освітньої діяльності й освітніх послуг регулюється та забезпечується як зовнішньою системою (Польською акредитаційною комісією), так і добре розробленими
внутрішніми системами забезпечення якості освітньої діяльності. Проаналізовано структуру та функціональні особливості системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності одного з провідних польських університетів. З’ясовано також, що одним із пріоритетних напрямів забезпечення якісних освітніх послуг є усвідомлення необхідності розвитку культури якісної освіти, сфокусованої на бажання суспільства отримувати освіту лише високого ґатунку.
Обґрунтовано напрями вдосконалення системи забезпечення якості освітньої діяльності українських закладів вищої
освіти в контексті побудови Європейського простору вищої освіти, а саме розроблення й упровадження комплексної
внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та гарантування належного її функціонування з одночасним усвідомленням важливості цього процесу.
The article deals with the problem of ensuring the quality of educational activities of higher education institutions in Poland
in the context of developing European Higher Education Area. The importance and topicality of the problem as well as the need
to study foreign experience are substantiated. The authors emphasise the importance of implementing and developing educational activities quality assurance systems, as the quality assurance and enhancing educational services are considered as one of the priority tasks in the education documents signed in the context of developing European Higher Education Area. The basic
directions of educational activities quality assurance implementing in higher education institutions of Poland are highlighted.
The basic principles of the development of the higher education quality assurance system at Polish higher schools are substantiated. The quality of educational activities and educational services in the educational space of Poland is found out to be
regulated and ensured by both an external system (the Polish Accreditation Commission) and well-developed internal systems
for ensuring the quality of educational activities. The structure and functional features of the internal quality assurance system
of one of the leading Polish universities are analysed. The study concludes that one of the priority areas of providing quality
educational services is the awareness of the need to develop a culture of quality education, focused on the desire of society to
obtain education only of high quality. The directions of improving educational activities quality assurance system of Ukrainian
higher education institutions in the context of developing European Higher Education Area are substantiated, among others
there is the development and implementation of a comprehensive internal system of educational activities quality assurance
along with guaranteeing its proper functioning and recognizing the importance of this process.