Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Співвідношення педагогічних і андрагогічних основ навчання іноземної мови в різновіковій навчальній групі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Васильєва, М. П.
dc.date.accessioned 2020-03-11T13:29:05Z
dc.date.available 2020-03-11T13:29:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Васильєва, М. П. Співвідношення педагогічних і андрагогічних основ навчання іноземної мови в різновіковій навчальній групі / М. П. Васильєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 31-35. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27535
dc.description.abstract Представлено аналіз вікового складу слухачів різновікової навчальної групи, яка може складатися з юнаків, студентів вишів, дорослих і осіб похилого віку; надано дефініцію поняття «дорослий слухач». Вказано на основні положення науки про навчання дорослих – андрагогіки, на яких повинно будуватися навчання дорослих слухачів. Пояснено різницю між педагогікою та андрагогікою, уточнено поняття «модель навчання». На основі п’яти основних параметрів, що характеризують слухачів різновікової навчальної групи (самосвідомість слухача; досвід слухача; готовність до навчання (мотивація) і мета навчання; застосування отриманих знань; участь в організації процесу навчання), здійснено співвідношення педагогічної та андрагогічної моделей навчання іноземної мови. Зроблено висновок, що процес навчання іноземної мови в різновіковій навчальній групі повинен будуватися на поєднанні педагогічної та андрагогічної моделей навчання. Відповідно до підвищення віку слухачів, більше спиратися на андрагогічну модель. Враховуючи той факт що, більшість слухачів у різновіковій навчальній групі становлять дорослі слухачі, розглянуто базові андрагогічні принципи навчання: принцип пріоритетності самостійного навчання; принцип спільної діяльності того, хто навчається з одногрупниками і викладачем при підготовці і в процесі навчання; принцип використання наявного позитивного життєвого досвіду, практичних знань, умінь, навичок слухача в якості основи навчання і джерела формування нових знань; принцип коригування застарілого досвіду і особистісних установок, що перешкоджають засвоєнню нових знань; принцип індивідуального підходу до навчання; принцип рефлективності; принцип затребуваності результатів навчання у практичній діяльності слухачів; принцип актуалізації результатів навчання; принцип елективності навчання; принцип системності навчання; принцип розвитку слухача. У статті стверджується, що під час організації навчання у різновіковій навчальній групі необхідно поєднувати андрагогічні та дидактичні принципі навчання з методичними принципами викладання іноземної мови. ua
dc.description.abstract The article presents an analysis of the age structure of students of a multi-aged group, which may consist of teenagers, students of higher educational establishments, adults and the elderly. The definition of the concept «adult learner» is given. The basic foundations of the science of adult education – andragogy, on which teaching adult learners should be based are presented. The difference between pedagogy and andragogy is explained, the concept of «model of instruction» is specified. The correlation between the pedagogical and andragogical models of foreign language teaching based on the five main parameters is offered. The parameters are: a learner’s self-awareness; a learner’s experience; a learner’s readiness for education (motivation) and the purpose of education; the obtained knowledge application; participation in the process of training. It is concluded that the process of teaching a foreign language in a multi-aged group of learners should be based on the combination of pedagogical and andragogical models of instruction. If there are mostly adults in a group, the andragogical model is preferred. Considering the fact that the majority of students in a multi-aged group of learners are adults, the fundamental andragogical principles are revealed. The principles are: the principle of the priority of independent education; the principle of joint activity of a learner with the groupmates and an instructor while preparing and realizing the process of education; the principle of using a learner’s positive life experience, practical knowledge, and skills as a basis for education and the source for new knowledge formation; the principle of correcting the out-dated experience and personal settings that impede the new knowledge acquisition; the principle of an individual approach to learning; the principle of reflectivity; the principle of using the education outcomes in learners’ practical activity; the principle of education results actualization; the principle of education electivity; the principle of systematic learning; the principle of a learner’s development. The article states that while organizing the process of education in a multi-aged group of learners it is necessary to combine the andragogical and didactic principles of instruction with the methodological principles of teaching a foreign language. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject іноземна мова ua
dc.subject педагогіка ua
dc.subject андрагогіка ua
dc.subject вік ua
dc.subject дорослий слухач ua
dc.subject модель навчання ua
dc.subject педагогічна модель навчання ua
dc.subject андрагогічна модель навчання ua
dc.subject принципи навчання ua
dc.subject foreign language ua
dc.subject pedagogy ua
dc.subject andragogy ua
dc.subject age ua
dc.subject adult learner ua
dc.subject model of instruction ua
dc.subject pedagogical model of instruction ua
dc.subject andragogical model of instruction ua
dc.subject principles of instruction ua
dc.subject.classification 374.72 ua
dc.title Співвідношення педагогічних і андрагогічних основ навчання іноземної мови в різновіковій навчальній групі ua
dc.title.alternative The correlation between the pedagogical and andragogical foundations of teaching a foreign language in a multi-aged group of learners ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу