В детско-родительских отношениях актуальным и сегодня остается поиск форм взаимопонимания, сближения двух миров (детского и взрослого). Форма и характер взаимоотношений определяет результат взаимопонимания. Если в детстве ребенок чувствует и получает доступную и актуальную поддержку от значимых людей в разных видах своей деятельности, он достигает большей продуктивности, роста, развития своих способностей. И, наоборот, если ребенок не получает отклика, поддержки от близких ему людей, то в большинстве случаев он испытывает фрустрацию, одиночество, покинутость, неудовлетворенность, а часто даже стыд.
In children's and parental relations remains relevant today to find forms of understanding to bridge two worlds (child and adult). The form and nature of the relationship determines the result of mutual understanding. If a child feels in her childhood and gets the available and relevant support from important people in all its activities, it reaches a greater productivity, growth, and development of their abilities. Conversely, if the child does not receive a response, support from people close to him, then in most cases it is frustration, loneliness, feeling drained, dissatisfaction, and often even shame. Keywords: child-parent relationships, feelings, Sereda, form and content, impressions, feelings, meanings, support.