Проаналiзовано проблеми забезпечення доступу до вищої педагогiчної освiти та впливу зовнiшнього незалежного тестування на функцiонування системи профорiєнтацiйної та селекцiйної роботи педагогiчних унiверситетiв.
Показано, що абсолютизацiя незалежного тестування змiнила цiлi дiяльностi школи, спостерiгається зниження рiвня загальноосвiтньої пiдготовки учнiв та зростаюча фахова дезорiєнтацiя абiтурiєнтiв. Потреба повернення закладам середньої освiти функцiй всебiчної пiдготовки молодi до самостiйного життя знаходить реалiзацiю в новацiях проекту "Нова українська школа", спрямованого на формування життєвих компетентностей школярiв.
Наголошується на провiднiй ролi педагогiчних унiверситетiв в успiшному реформуваннi системи освiти та необхiдностi реалiзацiї виваженої полiтики вiдбору пiдготовлених абiтурiєнтiв з високим рiвнем здобутої середньої освiти та професiйної мотивацiї для забезпечення високої якостi пiдготовки сучасного вчителя.
The problems of access to higher pedagogical education and the in uence
of external independent testing on vocational guidance and selection functional
systems of teacher training universities has been analyzed. It has been shown that
the orientation to independent testing has changed school activity objectives which
caused a decrease in the level of general education of pupils and an increase
in applicants' professional disorientation. The need to return, to the institutions
of secondary education, the functions of youth preparation to independent life, is
realized in the New Ukrainian School program, aimed at forming the life skills of
pupils.
The leading role of teacher training universities in the successful reformation of the
education system and the need for speci c selection policy for applicants with a
high level of secondary education and professional motivation, to ensure the high
quality of modern teacher training, are emphasized.